Italijos katalikų priežiūros grupė teigia, kad iš eterio liepta pašalinti šventvagišką reklamą, kurioje kunigas vietoj Eucharistijos ostijos pašventina bulvių traškučius.
Italijos radijo ir televizijos klausytojų asociacija (italų k. Associazione Italiana Ascoltatori Radio e Televisione, AIART) pirmadienį paragino nedelsiant sustabdyti Italijos bendrovės „Amica Chips” reklamą, kuri, pasak grupės, „įžeidžia milijonų praktikuojančių katalikų religinį jautrumą”. Asociacija savo interneto svetainėje teigia, kad jos misija yra „įkvėpta katalikiškų principų”.
Reklamoje abatė prieš Mišias vietoj ostijų į ciboriją įdeda bulvių traškučių, o po to kunigas per šventąją Komuniją vienuolei duoda vieną iš bulvių traškučių.
Asmenys reklamoje akivaizdžiai nustemba, kad vietoj ostijų yra traškučiai, o stambaus sudėjimo vienuolė, valgydama iš traškučių pakelio, nerūpestingai žiūri į juos. Reklamos šūkis skelbia: “Dieviškoji kasdienybė”.
Šią savaitę Italijos asociacija pareiškė, kad reklamoje „trūksta pagarbos ir kūrybiškumo”, ir teigė, kad tai „akivaizdus nepagarbos vartotojams, jų kultūrinei ir moralinei tapatybei bei jų, kaip asmenų, orumui ženklas”.
Antradienį AIART savo interneto svetainėje pranešė, kad Reklamos savidisciplinos institutas, privati Italijos reklamos standartų institucija, „patvirtino mūsų kreipimąsi dėl skubaus reklamos sustabdymo”.
Instituto kontrolės komitetas „nurodė susijusioms šalims nutraukti tokios kampanijos transliavimą”, – pranešė organizacija, o komitetas citavo taisykles, pagal kurias reklamos „neturi įžeidinėti moralinių, pilietinių ir religinių įsitikinimų”.
Antradienį išplatintame pranešime AIART prezidentas Giovanni Baggio (Džiovanis Badžio) teigė, kad grupė „ragina kūrėjus labiau gerbti kultūrinę ir religinę tapatybę ir dirbti kuriant tokias reklamas, kurios būtų įtraukiančios ir patiktų visiems vartotojams taip, kad nesukeltų diskomforto ir nepritarimo”.
„Dirbkime kartu dėl civilizacijos, kuri turi augti gerbdama kultūrines ir religines tapatybes”, – sakė jis.