Rumunijos Senatas priėmė įstatymo projektą, kuriuo uždraudžiami mokyklinio amžiaus vaikų mokymo metodai, „skatinantys homoseksualumą arba lyties keitimą“. Įstatymas gali būti įgyvendintas, jei atstovų rūmai šį mėnesį balsuos už pasiūlymą.
Įstatymo projekto turinys yra panašus į Vengrijos vaikų apsaugos teisės aktus. Rumunijos vyriausybė nori užtikrinti vaiko teisių apsaugą, praneša Varlden idag.
Jei pasiūlymas bus priimtas, bet kokios informacijos, skatinančios lyties keitimą, translytiškumą ar homoseksualumą, platinimas mokyklose taps neteisėtas. Be to, mokyklos negali nieko mokyti vaikų apie lytinius santykius , nebent tėvai išreiškia tokį norą.
Įstatymo iniciatorius pavaduotojas Zoltanas Zakarias teigia, kad įstatymas grindžiamas požiūriu, kad vaiko auklėjimas „turi vykti tradicinėje šeimoje, krikščioniškais pagrindais, o atsakomybė už vaiką pirmiausia turėtų tekti tėvams.“
įstatymas grindžiamas požiūriu, kad vaiko auklėjimas „turi vykti tradicinėje šeimoje, krikščioniškais pagrindais, o atsakomybė už vaiką pirmiausia turėtų tekti tėvams
Tai ne pirmas kartas, kai šis klausimas iškeliamas Rumunijos vyriausybėje. 2020 metais Rumunijos parlamentarai bandė uždrausti LGBT propagandą, rašo Europa Libera Romania. Tuo metu Konstitucinis Teismas įstatymo projekto nepriėmė.
Tačiau Vengrijos parlamentas sugebėjo uždrausti tos pačios lyties porų ir skirtingų lyčių tapatybių pristatymą reklamose vaikams ir žiniasklaidoje.
Ginčas dėl įstatymo
Nepaisant to, naujasis „vaiko apsaugos“ pasiūlymas sulaukė daugybės ginčų. Rumunijos LGBT organizacija reikalauja, kad Žemieji rūmai panaikintų įstatymą, nes jis yra „homofobiškas ir transfobiškas“, praneša „Reuters“. Kritikų nuomone, teisės aktai įteisintų LGBT asmenų diskriminaciją.
„Human Rights Watch“ tyrėjas Ryanas Thoresonas „Eurobserver“ rašo, kad įstatymo projektas paskatins išankstinį nusistatymą ir homofobiją. Jis mano, kad „toksiški stereotipai demonizuoja LGBT asmenis ir kelia jiems bei jų šeimoms priekabiavimo ir smurto pavojų“. Jis pažymi, kad LGBT temas paversdamos tabu, mokyklos priverčia vaikus, kurie save laiko kitokiais, „susidurti su gėda ir abejonėmis, o bendraamžiai mokosi priešiškumo ir netolerancijos jiems“.