Norint sutvarkyti visus šalies kelius ir atstatyti jų būklę, reikėtų apie 15 mlrd. eurų, sako valstybinių kelių valdytojos „Via Lietuva“ vadovas Marius Švaikauskas.
„Kad atstatytume kelių būklę į normatyvinę (…), bendrai reikėtų apie 15 mlrd. eurų. Pinigai kosminiai, žinome, kad tikrai jų nebus, todėl pradėjome kalbėti, ką galime mes, kaip organizacija pasiūlyti“, – „Verslo žinių“ tinklalaidėje sakė M. Švaikauskas.
Pasak jo, dabartinis veiklos modelis, kai projektai vykdomi vien iš „Via Lietuvai“ duodamų valstybės pinigų, neveikia, todėl bendrovė planuoja siūlyti teisės aktų pakeitimus.
Bendrovės vadovas teigė, kad „Via Lietuvai“ turi būti leista skolintis, tačiau tam įmonei reikia gauti tiesiogines pajamas.
„Šiandien mes negalime pasiskolinti savo projektų įgyvendinimui. Tai draudžiama, nes įmonė neturi nei tiesioginių pajamų, nei sprendimų laisvės“, – kalbėjo M. Švaikauskas.
Jo teigimu, pajamas bendrovė galėtų gauti iš surenkamų rinkliavų, stambiagabaričių eismo užtvėrimo, kuro akcizo mokesčio.
„Galėtume tomis lėšomis operuoti, pasiskolinti ir daryti projektus“, – pabrėžė M. Švaikauskas.
„Via Lietuvos“ vadovas taip pat pasiūlė nuomoti valstybės valdomą turtą, kurį bendrovė valdo pasitikėjimo teise.
Bendros valstybės išlaidos keliams 2025 metais turėtų siekti 784 mln. eurų – 11 proc. mažiau nei šių metų planas (882 mln. eurų), rodo kitų metų valstybės biudžeto projektas.
Susisiekimo ministerijos duomenimis, šiemet keliams realiai skirta 936 mln. eurų, tačiau iš visų šaltinių bus panaudota apie 1 mlrd. eurų.
Susisiekimo ministras Marius Skuodis anksčiau ne kartą sakė, kad norint iš esmės pagerinti valstybinių kelių kokybę kasmet jiems reikėtų apie 1,3 mlrd. eurų.
Asociacijos „Lietuvos keliai“ vadovas Šarūnas Frolenka anksčiau teigė, kad realiai vertinant, kelių finansavimas turėtų siekti bent 1 mlrd. eurų per metus, nors visiems blogos būklės keliams ir tiltams sutvarkyti reikėtų apie 2 mlrd. eurų.