Seime pirmadienį įregistruotos įstatymo pataisos, siūlančios nuo 2025 metų dar labiau sugriežtinti lošimų reklamą.
Pataisų iniciatoriaus Mindaugo Lingės parengtas pataisas parašais parėmė maždaug pusšimtis parlamentarų – daugiausia iš valdančiosios daugumos.
Tarp jų – Seimo Priklausomybių prevencijos komisijos pirmininkė, Laisvės frakcijos atstovė Morgana Danielė, atskirai siūlanti kelerių metų pereinamąjį laikotarpį sporto sektoriui, kuris netekęs lošimo įmonių lėšų turėtų laiko susirasti kitų rėmėjų, o visiškai reklamą čia uždrausti ji siūlo nuo 2028 metų sausio.
Azartinių lošimų įstatymo pataisomis siūloma drausti skleisti informaciją, kad azartinių lošimų bendrovės remia bet kokius viešus renginius, veiklas, fizinius ir juridinius asmenis.
Jei pataisos būtų priimtos, nebeliktų statymų, lažybų, kazino reklamos televizijoje, laikraščiuose, žurnaluose ar portaluose, gatvių stenduose. Ant sportininkų marškinėlių, arenose, vykstant krepšinio, rankinio, futbolo ar lengvosios atletikos bei kitoms varžyboms nebeliktų nei lošimo organizatorių pavadinimų, nei logotipų.
Įmonės informaciją apie lošimų rūšis galėtų skelbti tik lošimų vietoje ar įmonės interneto svetainėje, kurios adresas nurodytas lošimų reglamente.
Lošimų bendrovėms siūloma leisti informaciją apie lošimus skelbti tik leidiniuose, skirtuose šio verslo specialistams. Jos galėtų reklamuoti savo pavadinimą ir prekės ženklą ant buveinės pastato ar lošimų pastato, taip pat prie pat įėjimo.
M. Danielė siūlo vis tik numatyti pereinamąjį laiką sporto sektoriui
Tuo metu pataisas pasirašiusi M. Danielė siūlo vis tik numatyti pereinamąjį laiką sporto sektoriui. Ji siūlo lošimo organizatoriams sporto renginių ir organizacijų rėmimą drausti nuo 2028 metų sausio.
„Kad sportas seniai gyvena iš lošimo pinigų, nėra naujiena. Visgi buvau įsitikinusi, kad kažkokios raudonos linijos net lošimų pinigams yra, pavyzdžiui, neparsiduoti bent pavadinimuose. Tačiau ne, tokių linijų nėra ir čia“, – pranešime sakė parlamentarė.
Pasak jos, lošimų reklama jau ilgą laiką yra agresyvi ir erzinanti.
Parlamentarai apie siekius griežtinti reikalavimus lošimų reklamai arba ją iš viso uždrausti prabilo investicijų bendrovės „BaltCap“ fondo buvusį partnerį Šarūną Stepukonį įtariant kazino pralošus milijonus eurų fondo įmonių lėšų, o lošimų bendrovei „Olympic Casino Group Baltija“ viešai bandant nusimesti atsakomybę.
Lošimų įmonės remia daugiau negu pusę LKL klubų, o kai kurių įmonės minimos klubų pavadinimuose: Kėdainių „Nevėžis-Optibet”, Utenos „Uniclub Casino-Juventus“, Panevėžio „7bet-Lietkabelis“, Jonavos „CBet“. „Top Sport“ remia „Žalgirį“, „7bet“ – Vilniaus „Rytą“ ir Klaipėdos „Neptūną“. Įmonė „Betsafe“ yra LKL rėmėja.
Panevėžio klubo „7bet-Lietkabelis“ vadovas Martynas Purlys prieš savaitę BNS teigė, kad uždraudus įmonių reklamą nė vienas klubas nebankrutuotų, nors tai ir būtų krepšinio komandų žlugdymas.
Interneto žiniasklaidos asociacijos vadovė Lina Bušinskaitė anksčiau BNS sakė reklamos draudimo idėją vertinanti neigiamai, nes žiniasklaida prarastų nemažai pajamų.
Pataisų iniciatorius Mindaugas Lingė anksčiau teigė, kad pernai bendros lošimo organizatorių pajamos siekė 222 mln. eurų – dukart daugiau negu 2020-aisiais (103 mln. eurų).
Lošimo verslo reklamai skiriamos lėšos padvigubėjo – nuo 6,36 mln. eurų 2020 metais iki 12,73 mln. eurų 2023-aisiais. Lošimų organizatorių pelnas išaugo nuo 20 mln. eurų 2020 metais iki daugiau nei 53 mln. eurų 2022-aisiais.