Susisiekimo ministras Marius Skuodis sako, kad nėra garantijų, jog baltarusiškų trąšų vežimas per Lietuvą sustos „Lietuvos geležinkeliams“ nutraukus sutartį su JAV sankcionuota Baltarusijos trąšų gamintoja „Belaruskalij“.
„Lietuvos geležinkelių“ sutarties su „Belaruskalij“ nutraukimas yra tik viena iš daugelio detalių visoje trąšų gabenimo schemoje ir garantijos, kad trąšos bus negabenamos nutraukus gabenimą pagal šią sutartį, šiuo metu jos nėra“, – žurnalistams po trečiadienį Seime vykusio Nacionalinio saugumo ir gynybos (NSGK) ir Ekonomikos komitetų posėdžio dėl baltarusiškų trąšų tranzito sakė ministras.
Pasak jo, Lietuvoje šiuo metu yra apie 10 licencijas turinčių įmonių, kurios teoriškai galėtų perimti „Belaruskalij“ trąšų gabenimą, jeigu to nebedarys „Lietuvos geležinkeliai“.
„Bet realiai yra dvi“, – sakė ministras, atsisakęs jas įvardinti.
Pasak jo, Lietuvoje šiuo metu yra apie 10 licencijas turinčių įmonių, kurios teoriškai galėtų perimti „Belaruskalij“ trąšų gabenimą
Jis pabrėžė, kad saugiausiais dalykas nutraukiant kalio trąšų tranzitą būtų Europos Sąjungos (ES) sankcijos.
„Jei ES sankcijų mes neturime artimiausiu metu ar negalime turėti, tada yra nacionalinio lygmens teisinė bazė, bet tik tokiu atveju, jei ji būtų suderinta su Europos Komisija, nes čia kalbame apie laisvą prekių judėjimą ES. Tolesni žingsniai priklauso nuo nacionalinio saugumo teisės aktų bazės, o jau po to, kas yra įmanoma atsižvelgiant į visą konkurencijos teisės reguliavimą ES. Klausimas yra labai kompleksiškas“, – sakė jis.