Lygių galimybių kontrolierė konstatavo, kad bankas „Bigbank“ diskriminuoja vartotojus dėl jų amžiaus, antradienį pranešė Lygių galimybių kontrolieriaus tarnyba.
Pasak jos, bankas vartojimo kreditus nurodė teikiantis tik žmonėms iki 72 metų amžiaus – toks automatinis potencialių klientų atmetimas prieštarauja Lygių galimybių įstatymui.
Birutė Sabatauskaitė teigia, kad klientų amžius ir su juo susiję veiksniai gali būti vertinami kaip vienas iš rizikos faktorių, tačiau vien dėl amžiaus jie neturėtų būti nurašomi.
„Vyresnių nei 72 metų amžiaus asmenų galimybės grąžinti vartojimo paskolą turi būti vertinamos individualiai. Bet kokie amžiaus apribojimai yra teisėti tik tuomet, jei jie numatyti įstatymuose. Šiuo atveju, finansinių paslaugų teisiniame reguliavime maksimali vartojimo paskolų gavėjų amžiaus riba nėra numatyta. Tą tyrimo metu patvirtino ir Lietuvos bankas“, – pranešime sakė B. Sabatauskaitė.
Informaciją apie tai, kad „Bigbank“ vartojimo paskolas teikia tik 18–72 metų amžiaus asmenims, kontrolierė gavo 2022 metų pabaigoje. Įmonė tokias sąlygas įvardijo savo interneto svetainėje (šiuo metu ši informacija jau pašalinta) bei atsakydama į potencialaus kliento užklausą.
Pradėjus tyrimą įmonės atstovai aiškino, kad vartojimo paskolos teikiamos pagal vidines „Bigbank“ taisykles. Jų teigimu, 72-iejų metų riba nustatyta atsižvelgiant į tai, jog neįmanoma užtikrinti, jog vyresni klientai bus pajėgūs paskolas grąžinti, teigiama pranešime.
Banko neaudituotas grynasis pelnas 2022 metais buvo rekordinis – 33,7 mln. eurų, indėlių portfelis išaugo 52 proc., o paskolų – 50 proc. „Bigbank“ paskolų portfelis Lietuvoje siekia 200 mln. eurų.