2022 m. „woke” kultūra (liet. pabudimo) kai kuriose didžiausiose Holivudo studijose nesuveikė taip gerai, kaip buvo tikimasi.
JAV bendrovės „Walt Disney Company”, „Netflix”, „Comcast” ir kitos žiniasklaidos milžinės praėjusiais metais prarado daugiau nei pusę trilijono dolerių rinkos vertės, teigiama „Financial Times” ataskaitoje.
Tiesą sakant, Dow Jones Media Titans (DJMT) indekso, kuris yra 30 didžiausių pasaulyje žiniasklaidos bendrovių finansinės būklės barometras, rinkos vertė sumažėjo nuo 1,35 trilijono iki 808 milijardų JAV dolerių, t. y. maždaug 40 proc.
Po to, kai „Avataro” tęsinys nepasiekė gerų rezultatų kino teatrų kasose, „Disney” akcijos, kurias vienas analitikas pavadino „tobula blogų naujienų audra”, nusmuko apie 45 proc. – tai didžiausias kritimas per beveik 50 metų.
„Paramount” ir „Netflix” taip pat prarado atitinkamai 42 proc. ir 52 proc. savo rinkos vertės. Ataskaitoje teigiama, kad CNN patronuojančios bendrovės ir naujai įsteigtos „Warner Brothers Discovery” vertė smuko 63 proc.
TV prekės ženklai taip pat nebuvo apsaugoti nuo nuosmukio: „AMC Networks” reklamos pajamos praėjusį ketvirtį sumažėjo 10 proc., taip pat „Paramount”, kurios pajamos iš CBS ir kitų televizijos tinklų reklamos sumažėjo apie 3 proc.
Remiantis DJMT indeksu, stipriai nukentėjo ir kabelinės televizijos paslaugų teikėjai „Charter Communications” (53 proc.) bei „Comcast” (31 proc.), kurių akcijų kaina sumažėjo.
„Disney” pasiekė nekokių rezultatų. Prognozuojama, kad žiniasklaidos milžinė praras 100 mln. dolerių dėl „Keisto pasaulio” (angl. Strange World) – mokslinės fantastikos komedijos su LGBT siužetu, kuri per Padėkos dienos minėjimą nepateisino lūkesčių.
Filmas „Keistas pasaulis”, kuriame pasakojama apie tyrinėtojų šeimą, vykdančią misiją išgelbėti planetą nuo paslaptingos ekologinės krizės, uždirbo mažiau nei 19 mln. dolerių, palyginti su 180 mln. dolerių biudžetu, pranešė „Variety”.
Pastaraisiais metais „Disney” į savo programas įtraukė daugiau LGBT personažų ir „woke” siužetų.
„Ši kompanija jau 100 metų pasakoja istorijas, ir šios istorijos turėjo reikšmingą, teigiamą poveikį pasauliui, o viena iš priežasčių, kodėl jos turėjo tokį poveikį, yra ta, kad viena iš pagrindinių mūsų pasakojimo vertybių yra įtraukimas, priėmimas ir tolerancija, ir mes negalime to prarasti”, – sako kompanijos atstovas.