JAV federalinis teisėjas priėmė laikiną nutartį dėl Kanzaso mokytojos, kuri padavė į teismą savo mokyklos apygardą dėl politikos, pagal kurią mokytojai ne tik privalo naudoti translyčių mokinių pageidaujamus vardus ir įvardžius, bet ir juos slėpti nuo tėvų.
JAV apygardos teisėja iš dalies patenkino preliminarų teismo įsakymą dėl vidurinės mokyklos mokytojos Pamelos Ricard (Pamelos Ričard), neleidžiantį mokyklai mokytoją drausminti už tai, kad ji, bendraudama su, pagal lytį mergaitės, transtylės tėvais vartojo jos tikrąjį vardą ir atitinkamą įvardį.
Teismas nurodė, kad prašymas išduotas atsižvelgiant į tai, kad mokytoja nebeplanuoja bendrauti su tėvais.
Mokytoja Ricard padavė į teismą mokyklą po to, kai 2021 m. balandį buvo nušalinta nuo darbo trims dienoms ir gavo papeikimą.
Mokyklos politika „draudžia darbuotojams atskleisti tėvams, kad mokinys paprašė mokykloje naudoti pageidaujamą vardą ar kitokius įvardžius”, išskyrus tam tikras aplinkybes.
Nors abi šalys pasiekė „susitarimą” dėl pageidaujamų vardų ir įvardžių politikos, jos „itin nesutaria dėl bendravimo su tėvais politikos ir galimybės taikyti drausmines priemones, jei ieškovė ją pažeistų”.
„Atsakovams uždrausta drausminti ieškovę už tai, kad ji, bendraudama su mokinio tėvais bei vykdydama savo pareigas, kreipėsi į mokinį jo pageidaujamu vardu ir įvardžiais”, – nusprendė teisėja.
Teismas remiasi ieškovės teiginiais, kad ji neketina bendrauti su tėvais vien tam, kad atskleistų mokinio pageidaujamą vardą ir įvardžius.
Ieškinyje teigiama, kad tuo metu, kai mokytoja buvo nušalinta nuo pareigų, nei mokyklos apygarda, nei mokykla neturėjo „oficialios politikos”, nurodančios mokytojams naudoti pageidaujamą vardą ir įvardžius.
LGBT teisių gynimo grupės Kanzase atstovas mano, kad translyčių vaikų lytinės tapatybės nepatvirtinimas kenkia translyčiams jaunuoliams.
„Šis incidentas nėra pavienis atvejis, – CNN sakė jis. – GLSEN tyrimų duomenimis, daugiau nei 40 proc. translyčių mokinių Kanzase teigia negalintys mokykloje vartoti pasirinkto vardo ir taisyklingų įvardžių.”
„Kai pedagogai išreiškia tokias priešiškas LGBTQ+ nuotaikas, tai siunčia žinutę, kad mokykla nėra saugi vieta ir daugelis LGBTQ+ jaunuolių, o ypač translyčių jaunuolių, jaučiasi negalintys kreiptis paramos į patikimus pedagogus”, – pridūrė jis.
Jis taip pat teigia, kad pedagogai „turi būti atsakingi už saugios ir palankios aplinkos kūrimą visiems mokiniams, nepriklausomai nuo jų lytinės tapatybės”.