Lietuvos Respublikos Prezidentas Gitanas Nausėda trečiadienį susitiko su švietimo, mokslo ir sporto ministre Jurgita Šiugždiniene. Prezidentas su ministre aptarė, kaip naujaisiais mokslo metais pasirengta užtikrinti kontaktinį ugdymą, planuojamą pasirašyti politinių partijų susitarimą dėl švietimo ir pristatė ministrei savo planuojamą teisėkūros iniciatyvą, kuria siekiama sustiprinti socialinę dimensiją aukštajame moksle.
Šalies vadovas susitikime kalbėjo, kad privalu pasirūpinti mokiniais, kurie patyrė didžiausias neigiamas pasekmes dėl mokyklų uždarymo karantino metu ir priverstinio nuotolinio mokymosi. Anot Prezidento, pažeidžiamiausios grupės – vaikai iš socialinės rizikos šeimų ir specialiųjų ugdymosi poreikių turintys mokiniai. Susitikime aptarta, kaip nuo rugsėjo 1 d. ruošiamasi pradėti įgyvendinti Prezidento iniciatyva priimtas Švietimo įstatymo „Lygaus starto“ pataisas ir užtikrinti privalomą ikimokyklinį ugdymą vaikams iš socialinės rizikos šeimų.
„Visos COVID-19 pandemijos pamokos turi būti išmoktos: naujaisiais mokslo metais neturi likti kliūčių, siekiant užtikrinti teisę mūsų vaikams mokytis mokyklose kontaktiniu būdu. Turime neleisti vaikams vėl patirti nuotolinio mokymo keliamų emocinių ir psichologinių trikdžių jų raidoje“, – sakė Prezidentas.
Turime neleisti vaikams vėl patirti nuotolinio mokymo keliamų emocinių ir psichologinių trikdžių jų raidoje.
Aptariant numatomą pasirašyti partijų susitarimą dėl švietimo Prezidentas pabrėžė gerovės valstybės principų atspindėjimo svarbą jame. Prezidentas teigiamai vertina, kad susitarime minimi įtraukusis ugdymas, ikimokyklinio ugdymo plėtra, socialinė dimensija aukštajame moksle, kultūros ir švietimo integracija, neformaliojo švietimo plėtra.
Šalies vadovas pabrėžė, kad nepertraukiamas ir kokybiškas ugdymo procesas turi būti mūsų prioritetas, o lygiavertės sąlygos turi būti užtikrinamos įvairiais švietimo lygmenimis – taip pat ir aukštajame moksle.
„Mūsų stojimo sistema, viena iš nedaugelio Europos Sąjungoje, kuomet išimtinai vertiname tik stojančiojo akademinius pasiekimus. Turime sukurti alternatyvius patekimo į aukštąją mokyklą kelius, kurie leistų reikiamus reikalavimus pasiekti per ilgesnį laiką, ar į dalį studijų vietų priimti asmenis vertinant ir papildomus jų gebėjimus, kompetencijas“, – sakė šalies vadovas.
Prezidento manymu, tokių priemonių ir galimybių integravimas į švietimo sistemą padarytų ją socialiai jautresnę.