Nigelas (Naidželas) ir Sally Rowe (Sali Rou) iš Kornvalio (Anglija) kreipėsi į teismą dėl šalies Švietimo departamento atsisakymo įsikišti į jų bylą ir, jų nuomone, nesugebėjimo apsaugoti vaikus nuo žalingos translytiškumo ideologijos.
Krikščionys tėvai imasi teisinių veiksmų prieš vyriausybę dėl pradinėse mokyklose visoje šalyje taikomų transseksualumo gairių, dėl kurių šeima net turėjo pradėti mokyti savo vaikus namuose.
Pastaruosius ketverius metus jie mokė savo sūnus namuose po to, kai atsiėmė juos iš Anglikonų Bažnyčios pradinės mokyklos dėl teigiamo požiūrio į mokinį, kuris pradėjo dėvėti sukneles ir tapatintis su moterimis.
Jų susirūpinimas susijęs su Kornvalio mokyklų translytiškumo gairėmis, kuriose mokyklos skatinamos be jokių abejonių priimti persirenginėjimą ir lyties keitimą.
Rowesų šeima sako, kad jie išsakė savo susirūpinimą mokyklos direktoriui, tačiau jiems buvo pasakyta, kad vaiko noras keisti lytį turėtų būti priimtinas.
Mokykla nereikalavo jokių ataskaitų ar oficialaus medicininio ar psichologinio vaiko įvertinimo, o mokyklos politikoje, skirtoje kovoti su „transfobišku elgesiu”, buvo reikalaujama vartoti pageidaujamus įvardžius.
Rowesai pateikė oficialų skundą Švietimo ministerijai, ragindami Švietimo sekretorių įsikišti į jų bylą ir peržiūrėti Kornvalio gairių taikymą pradinėse mokyklose.
Liepos mėn. ministerija atmetė jų prašymą ir nurodė, kad: „Valstybės sekretorius nerado jokių įrodymų, kad mokyklos veiksmai tuo metu kėlė pavojų kuriam nors mokyklos vaikui, įskaitant du pono ir ponios Rowe sūnus. Išnagrinėti įrodymai taip pat rodo, kad mokyklos požiūris į lytinę tapatybę buvo orientuotas į mokinių gerovę.”
Ponas Rowe sakė, kad jie ėmėsi teisinių veiksmų „sunkia širdimi… matydami, kaip ši problema paaštrėjo”.
Jis paragino „pakeisti politiką, kad vaikai būtų apsaugoti nuo šališkos medžiagos, vedančios juos negrįžtamos žalos keliu”.
„Kalbama ne tik apie berniukus, dėvinčius sukneles. Šis atvejis susijęs su ideologija, kuri dabar įsitvirtinusi mokyklose, vietos valdžios institucijose ir Anglikonų Bažnyčios vadovybėje, ir daro rimtą ilgalaikę žalą tūkstančiams vaikų”, – sakė jis.
„Manome, kad neteisinga skatinti labai mažus vaikus priimti transseksualumą. Berniukai yra berniukai, o mergaitės yra mergaitės. Lyčių disforija yra tai, ką mes, krikščionys, turime spręsti su meile ir užuojauta, bet ne pradinės mokyklos aplinkoje”, – sakė jis ir pridūrė, kad „vyriausybei turi būti mestas iššūkis”.
Ponia Rowe sakė: „Mums nebuvo kito pasirinkimo, kaip tik mokyti savo vaikus namuose. Mes ir mūsų sūnūs turėjome arba sutikti su tuo, kas, mūsų manymu, yra melas, arba būti pavadinti „transfobais”. Esant tokiai politikai ir požiūriui, Bibliją tikintiems krikščionims neįmanoma auklėti savo vaikų pagal savo įsitikinimus”, – sakė ji ir pridūrė, – „Mes buvome palaiminti, kad mokymasis namuose mūsų vaikams buvo teigiama patirtis, tačiau esame susirūpinę dėl kitų šeimų, kurios negali mokyti namuose ir yra priverstos rizikuoti, kad jų vaikai bus indoktrinuojami pagal šias gaires”.
„Šešerių metų vaikai negali priimti sprendimų, pavyzdžiui, balsuoti ar pasidaryti tatuiruotę, todėl amoralu manyti, kad jie gali priimti tokius gyvenimą keičiančius sprendimus tokiame jauname amžiuje. Kaip visuomenė esame pašaukti saugoti vaikus, o šiomis gairėmis pradinėse mokyklose diegiama kultūra siekiama priešingo tikslo.”
Porą jų byloje remia Krikščionių teisės centras („Christian Legal Centre”).
Vykdomoji jo direktorė Andrea Williams sakė: „Nepaisant visų įspėjimų, pateiktų jų istorijoje, trans ideologija ir toliau nenumaldomai skverbiasi į mūsų mokyklų ir visuomenės struktūrą. Panašu, kad tiesa ir triuškinantys tėvų bei jų vaikų, kuriems buvo padaryta žala, liudijimai nesulaukia atgarsio nei vyriausybėje, nei švietimo institucijose”, – sakė ji. „Pažeidžiamais vaikais naudojamasi kaip pėstininkais, ir jie toliau bus labiausiai skriaudžiami”.
„Gaila, kad krikščionys tėvai, norintys auklėti savo vaikus pagal savo krikščioniškus įsitikinimus, negali pasitikėti valstybiniu švietimu, kad jis bus jiems palankus.
„Mes palaikysime Rowesų šeimą, nes jie ir toliau sieks pažeidžiamų vaikų gerovės, teisingumo ir apsaugos pradinėse mokyklose.”