REIKALINGA JŪSŲ PARAMA

Popiežius atsakinėjo į moksleivių klausimus apie lytinę tapatybę, toleranciją LGBT bendruomenei

ŠaltinisCNA

Ketvirtadienį popiežius Pranciškus dalyvavo tiesioginiame klausimų ir atsakymų vaizdo pokalbyje su universiteto studentais. Jo metu biseksualus studentas iš Filipinų paprašė popiežiaus liautis vartoti „įžeidžiančius žodžius”, o studentas iš Australijos išreiškė susirūpinimą, kad katalikiškose mokyklose mokytojai propaguoja lyčių teoriją.

Birželio 20 d. vykusiame vienos valandos pokalbyje, kurį organizavo Lojolos universiteto iniciatyva „Building Bridges Initiative”, popiežius Pranciškus tiesiogiai kalbėjosi su studentais iš viso Azijos ir Ramiojo vandenyno regiono.

Manilos katalikiškojo universiteto psichologijos studentas Jackas Lorenzas Acebedo Rivera, prisistatęs kaip „JLove”, papasakojo popiežiui apie tai, kaip jaučiasi stigmatizuojamas.

„Aš pats esu atstumtas ir iš manęs tyčiojamasi dėl mano biseksualumo, homoseksualumo, mano tapatybės ir dėl to, kad esu vienišo tėvo sūnus”, – kalbėjo jis.

„Mano motina negali išsiskirti su mano tėvu. Prašome leisti skyrybas Filipinuose ir nustoti vartoti įžeidžiančius žodžius prieš LGBTQIA+ bendruomenę. Tai sukelia didžiulį skausmą. Dėl to man išsivystė bipolinis sutrikimas ir esu stigmatizuojamas”, – pridūrė filipiniečių studentas.

Teisės ir verslo studentė iš Sidnėjaus Elizabeth Fernandez išreiškė nuomonę, kad daugelis katalikiškų universitetų studentų šiandien jaučiasi „bombarduojami vyraujančių ideologijų, tyčiojamasi iš mūsų tikėjimo, o mūsų misija – būti vilties švyturiais – yra perteklinė”.

„Taip pat esame susirūpinę, kad daugelis jaunų žmonių gauna paviršutinišką tikėjimo ugdymą. Kai kurie tikybos mokytojai katalikiškose mokyklose išnaudoja pamokų laiką, kad skelbtų savo pačių darbotvarkes apie abortus, kontracepciją ir lyčių teoriją”, – sakė ji.

„Siūlome, kad visi tikybos mokytojai būtų parengti katechetai, o jaunimas būtų skatinamas pats tapti katechetais, – kalbėjo Fernandez. – Taip pat norime, kad jaunimas turėtų daugiau galimybių atlikti išpažintį ir kad Kristus būtų įtrauktas į visus mokyklinius dalykus, taip skatinant didesnę pagarbą Eucharistijai.”

Australijos studentė taip pat prašė popiežiaus melstis už jos motiną Donną, kuri yra devynių vaikų motina: jai neseniai buvo diagnozuotas smegenų vėžys.

Per tiesioginę vaizdo transliaciją buvo matyti, kaip popiežius Pranciškus kruopščiai užsirašinėjo ant stalo esančiame popieriaus lape, kai kiekvienas iš universiteto studentų kalbėjo ir dalijosi savo rūpesčiais. Popiežius išklausė kelis studentus, o paskui į jų klausimus atsakė visi kartu kaip grupė.

Atsakydamas popiežius Pranciškus atkreipė dėmesį, kad asmens tapatybės klausimas buvo pasikartojanti tema, kurią minėjo daugelis studentų.

Jis pabrėžė, kad diskriminacijos problemas galima išspręsti per artumą ir artimumą.

Kalbėdamas ispaniškai studentams, kurie klausėsi sinchroninio vertimo į anglų kalbą, popiežius sakė, kad egzistuoja „žmonių diskriminacija dėl tapatybės”, įskaitant „diskriminaciją dėl lyties”. Anglų kalbos vertėjas per vaizdo pokalbį mokiniams tai išvertė kaip diskriminaciją dėl „seksualinės tapatybės ar orientacijos arba diskriminaciją dėl lyties”, nors popiežius Pranciškus nevartojo žodžių „seksualinė tapatybė ar orientacija”.

Anglų kalbos vertėjas per vaizdo pokalbį mokiniams tai išvertė kaip diskriminaciją dėl „seksualinės tapatybės ar orientacijos arba diskriminaciją dėl lyties”, nors popiežius Pranciškus nevartojo žodžių „seksualinė tapatybė ar orientacija”.

Toliau Pranciškus daug dėmesio skyrė moterų diskriminacijos problemai, kai su moterimis elgiamasi taip, tarsi jos būtų „antrarūšės”, ir pridūrė: „Tačiau matome, kad šiandien pasaulyje moterys yra geriausios lyderės… ir yra pranašesnės už vyrus savo gebėjimu kurti bendruomenę.”

„Motinystės gebėjimas suteikia moterims daug efektyvesnę veikimo poziciją nei vyrams, ir tai yra svarbu”, – sakė popiežius Pranciškus.

„Apibendrinant, „ne” diskriminacijai… ir „taip” artumui, artimumui, – pridūrė jis. – Tai mus veda į meilę.”

Popiežius Pranciškus taip pat palietė katalikiškojo ugdymo klausimą, pabrėždamas gero tikėjimo ugdymo svarbą, kad jaunimas gerai pažintų savo tikėjimą ir būtų vedamas tapti „autentiškais krikščionimis”.

Atsakydamas į merginos susirūpinimą dėl to, kad studentai katalikai universiteto miestelyje sulaukia tyčiojimosi iš savo tikėjimo, popiežius Pranciškus jai atsakė: „Krikščionys visada buvo persekiojami nuo pat pradžių.”

Popiežius įspėjo, kad su persekiojimais kyla „drungnos krikščionybės” pagunda, tačiau pabrėžė, kad „kankinystė yra krikščionybės dalis”.

Iš viso vaizdo pokalbyje su popiežiumi Pranciškumi kalbėjosi 12 studentų iš Indonezijos, Taivano, Filipinų, Pietų Korėjos, Australijos, Japonijos ir Naujosios Zelandijos.

Hsi Hsi Heksianas, elektros inžinerijos studentas iš Taivano, popiežiui pasakojo: „Nors Taivane katalikai yra mažuma, mes turime laisvę dalytis savo tikėjimu, tačiau mums niekas negrasina ir mums nerodo nepagarbos.”

Atsakydamas į studento iš Indonezijos susirūpinimą dėl technologijų, izoliuojančių jaunimą, popiežius Pranciškus pastebėjo, kad technologijos gali padėti, bet jų nepakanka. Jis pabrėžė, kad jauniems žmonėms svarbu turėti priklausymo jausmą, ir paprašė studentų apmąstyti, kokia yra tikroji „priklausymo” prasmė.

Iniciatyva „Building Bridges” šį renginį apibūdino kaip „sinodinį popiežiaus Pranciškaus ir universitetų studentų susitikimą”, pažymėdama, kad renginys oficialiai nebuvo Sinodo apie sinodinę Bažnyčią dalis.

Rugsėjo 2-13 d. popiežius Pranciškus vyks į Azijos ir Ramiojo vandenyno regioną, kuriame lankysis Indonezijoje, Papua Naujojoje Gvinėjoje, Rytų Timore ir Singapūre.

SUSIJĘ STRAIPSNIAI

REKOMENDUOJAME

Patreon paramos skydelis
Patreon paramos skydelis
Patreon paramos skydelis
Paypal paramos skydelis
banko paramos skydelis
eyJhbGwiOiJiYW5rbyBwYXJhbW9zIHNreWRlbGlzIiwicG9ydHJhaXQiOiJ0YXB0aSBzYXZhbm9yaXUifQ==
eyJhbGwiOiJiYW5rbyBwYXJhbW9zIHNreWRlbGlzIiwicG9ydHJhaXQiOiJwcmFuZSJ9

NAUJAUSI

Būtume dėkingi, jei mus paremtumėte