Kauno arkivyskupija kviečia kartu praleisti Viešpaties Kančios arba Verbų sekmadienį ir kartu su Bažnyčia minėti pergalingą Jėzaus įžengimą į Jeruzalę prieš savo kančią.
„Skaitoma mūsų Viešpaties Jėzaus Kristaus kančios istorija (Evangelija pagal Morkų 14, 1 –15, 47). Verbų sekmadienis įveda į Didžiąją savaitę, kai švenčiame didžiuosius Viešpaties kančios, mirties ir prisikėlimo slėpinius”, – rašoma kvietime.
12 val. vyks iškilmingų šv. Mišių transliacija iš Kauno arkikatedros bazilikos arkivyskupijos, kurią bus alima stebėti internete (pateiksime nuorodą kai tik pasirodys). Mišioms vadovaus arkivyskupas metropolitas Kęstutis Kėvalas.
16.30 val. esame kviečiami į Kristaus kančios apmąstymą su Franzo Josepho Haydno kūriniu, pavadinimu „Septyni paskutiniai mūsų atpirkėjo žodžiai ant kryžiaus“. Kauno arkikatedroje bazilikoje jį atliks Valstybinės kultūros ir meno premijos laureatas Kauno styginių kvartetas: Karolina Beinarytė (I smuikas), Aistė Mikutytė (II smuikas), Eglė Lapinskė (altas), Saulius Bartulis (violončelė). Jėzaus Kristaus žodžių mąstymais dalinsis arkivyskupas Kęstutis Kėvalas.
Bažnyčiai minint Viešpaties Kančios sekmadienį, kviečiame kartu apžvelgti kunigų, parapijų, arkivyskupų pasisakymus, skirtus šiais iškilmei. Taip pat dalinamės tiesioginių šv. Mišių nuorodomis.
Kęstučio Kėvalo homilijos ištraukos
Kauno arkikatedroje Verbų sekmadienį skambėjo „Mūsų Viešpaties Jėzaus Kristaus kančia” pagal Morkų – jai tik nuskambėjus arkivyskupas metropolitas Kęstutis Kėvalas sveikino visus, kurie šią pradedamą Didžiąją savaitę lieka prie Kryžiaus, kad įsijaustų į tą istoriją, kurią vadiname mūsų Išgelbėjimo istorija.
„Esame prie Kryžiaus, nes jaučiame, kad čia yra atsakymai, paguoda ir amžinojo gyvenimo viltis“, – sakė arkivyskupas Kęstutis, sveikindamas žmones, kurie atsiliepia ir kartu su Jėzumi žengia į Jeruzalę – pro kryžiaus išbandymą – į amžinąjį gyvenimą. Tačiau, pasak ganytojo, baimės ir išbandymo akimirką žmogus gali išsigąsti, pasišalinti. Kaip išstovėti?
„Yra žmonių, kurie pasipiktina Kryžiumi, kurie praeina pro šalį, galbūt pažvelgia su neapykanta ar apgailestaudami kaip Kleopas. Yra tie, kurie praeina. Bet yra tie, kurie pasilieka, nes čia atranda gyvenimo prasmę, kad Kryžius kažkaip atsako į sudėtingiausias jų gyvenimo dilemas ir klausimus. Jie čia pasilieka, nes jaučia esą nusidėję. Iš Kryžiaus mirštantieji semiasi paguodą, nes jie kenčia Jo likimą. Jie miršta paguodžiami, kad ir Jis per tai perėjo. Tie, kurie rauda ir kenčia, Kryžiuje randa atsaką: kokia mūsų skausmo tamsa nebuvo Jo skausmas?“, – kalbėjo arkivyskupas K. Kėvalas Verbų sekmadienio Mišiose.