Jungtinės Karalystės krikščionių organizacija raštu kreipėsi į ministrą pirmininką Rishį Sunaką (Rišį Sunaką), įspėdama jį neįvesti vadinamosios „atsivertimo terapijos” draudimo, praneša „Christian Today”.
Laiškas buvo išsiųstas minint vienerių metų sukaktį, kai Australijos Viktorijos valstijoje buvo įvestas draudimas, kuriuo kriminalizuojamos pastoracinės konsultacijos ir maldos, palaikančios Biblijos mokymą apie seksualinę etiką.
Viktorijos valstijos draudimas kriminalizuoja keitimo ar „slopinimo” praktiką, „kurios imamasi siekiant pakeisti ar paskatinti tą asmenį pakeisti ar slopinti jo seksualinę orientaciją ar lytinę tapatybę”.
Pagal draudimo formuluotę, maldos, kurios „gali pakenkti”, yra tokios, kuriomis „prašoma išgydymo”, „prašoma, kad asmuo pasikeistų”, „prašoma, kad asmuo nesielgtų pagal savo potraukį”, „kalbama apie asmens sugedimą ar poreikį atgailauti” arba „prašoma ilgalaikio celibato”.
Priimtinomis laikomos maldos, kuriose prašoma „vadovavimo”, „pripažįstama, kad Dievas myli žmogų”, „palaikoma ir užtikrinama, kad žmogus yra sukurtas pagal Dievo paveikslą ir tobulas toks, koks yra”.
Gairėse teigiama: „Šiuo įstatymu nesiekiama neleisti žmonėms praktikuoti savo tikėjimo ar juo džiaugtis, juo siekiama užkirsti kelią žalai – o ši praktika yra žalinga.
„Tačiau tam tikromis aplinkybėmis pakeitimo ar slopinimo praktikos apibrėžtis gali apimti tam tikrą religinę veiklą, pavyzdžiui, pastoracinius pokalbius. Pavyzdžiui, tikriausiai būtų laikoma keitimo ar slopinimo praktika, jei asmuo kreipiasi į religinį vadovą, prašydamas patarimo dėl potraukio tai pačiai lyčiai jausmo, ir religinis vadovas jam sako, kad šis yra sugedęs ir turėtų gyventi celibatinį gyvenimą, kad pakeistų ar nuslopintų potraukį tai pačiai lyčiai.
„Už tokį elgesį baudžiamoji atsakomybė grėstų tik tuo atveju, jei pavyktų įrodyti dėl tokios praktikos atsiradusią žalą ir jei būtų įrodytas nusikalstamas aplaidumas.”
JK vyriausybė pažadėjo uždrausti vadinamąją konversijos terapiją, tačiau teisės aktų priėmimas buvo atidėtas. Rėmėjai siekia, kad šalis savo teisės aktus parengtų pagal Viktorijos draudimą.
Krikščioniškasis institutas įspėjo, kad jei JK nukopijuos Viktorijos draudimą, gali būti priimtas „vienas labiausiai religiją represuojančių įstatymų per pastaruosius šimtmečius”.
Komitetas baiminasi, kad net Viešpaties malda gali būti laikoma nusikalstama atsivertimo praktika, jei ji bus kalbama kartu su LGBT asmeniu, nes joje prašoma atleisti nuodėmes ir neleisti žmonėms patekti į pagundą.
Krikščioniškojo instituto laiške R. Sunakui įspėjama: „Beveik neabejotinai neįmanoma patenkinti draudimą remiančių aktyvistų reikalavimų ir kartu apsaugoti religingų žmonių laisvę išpažinti savo tikėjimą bei tėvų laisvę apsaugoti savo vaikus nuo radikalios lyčių ideologijos jų pačių namuose”.
„Priėmus bet kokį teisės aktą dėl „konversijos terapijos”, tikėtina, kad paprastiems žmonėms bus pradėti tyrimai dėl teiginių, kad jų nekalti pokalbiai iš tikrųjų buvo piktybiniai bandymai „pakeisti ar užgniaužti” LGBT asmenis.
„Bet kokią teisės aktuose numatytą apsaugą užsipuls aktyvistai, o jų sąjungininkai parlamente gali ją panaikinti.”
Krikščioniškojo instituto (The Christian Institute) direktoriaus pavaduotojas Simonas Calvertas (Simonas Kalvertas) teigė, kad kopijuojant Australijos draudimą Jungtinėje Karalystėje kyla „pavojų”.
„Religingi tikintieji neabejotinai gali patirti blogiausius tokio įstatymo padarinius, – sakė jis. – Kaip matėme Viktorijos valstijoje, netruks ilgai, kol valstybinės institucijos pajus, kad turi teisę diktuoti bažnyčioms, ko jos gali ir ko negali mokyti ir kaip tiksliai melstis. Tie, kurie atsisakys atsisakyti Biblijos mokymo, netrukus gali atsidurti baudžiamojo teisingumo sistemos malonėje”.
Jis tęsė: „Palyginti su vadovavimu, visa gausybė krikščioniškų tikėjimų ir mokymų būtų pripažinti nepakankamais. Nes krikščioniškosios Evangelijos esmė yra žinia, kad visi žmonės yra nusidėjėliai, kurie turi atgailauti ir gauti atleidimą, ir kad visi turime prašyti Dievo pagalbos, kad išvengtume įvairiausių pagundų. Jei teismuose būtų patvirtinta tai, kas rašoma oficialiose gairėse, ištisos Šventojo Rašto dalys negalėtų būti skaitomos kartu su LGBT asmenimis, o kiekviena bažnyčia turėtų iš naujo apsvarstyti savo giesmynus ir maldas.”