Neseniai paskelbtame bendrame laiške katalikams du Kalifornijos vyskupai pripažino, kad „lyčių ideologijos įtaka” „įsigalėjo šiuolaikinėje visuomenėje”, ir paragino katalikus reaguoti į tai „tiesa ir meile”, pasakojama CNA.
San Francisko arkivyskupas Salvatore Cordileone (Salvatorė Kordiljonė) ir Ouklando vyskupas Michaelas Barberis (Maiklas Barberis) paskelbė rugsėjo mėn. laišką, pasak jų, „siekdami suteikti aiškumo ir išteklių, susijusių su Katalikų Bažnyčios mokymu” lyčių ideologijos klausimu.
Pasak jų, katalikai atsakė „klausimais, susijusiais su sudėtingomis ir jautriomis lyties, seksualinės tapatybės ir žmogaus asmens prigimties temomis”.
Kaip ir vyskupai, daugelis Bažnyčios vadovų pastaraisiais mėnesiais ir metais stengėsi nustatyti, koks turėtų būti katalikų atsakas į lyčių ideologiją, nes ji paliečia daug praktinių klausimų, taip pat gilesnius tikėjimo elementus, įskaitant tai, ko Katalikų Bažnyčia moko tokiomis plačiomis temomis kaip lytiškumas ir kūno neliečiamumas.
Rugsėjo mėn. laiške Kalifornijos vyskupai pažymėjo, kad Katalikų Bažnyčia „yra pašaukta elgtis taip, kaip Jėzus, solidariai lydėti atstumtuosius ir kenčiančiuosius”, kartu „patvirtindama Dievo kūrinijos grožį ir tiesą”.
„Atjauta, kuri neapima ir tiesos, ir meilės, yra netinkama atjauta, – rašė jie. – Parama tiems, kurie patiria lyties disforiją, turi pasižymėti aktyviu rūpinimusi tikra krikščioniška meile ir tiesa apie žmogaus asmenį.”
Bažnyčios pastangos spręsti šiuos klausimus pasireiškė keliomis formomis. Kai kuriais atvejais, kaip ir Kalifornijos vyskupai praėjusį mėnesį, prelatai išleido pastoracinius laiškus, kuriuose pateikė aiškumo ir gairių.
Atjauta, kuri neapima ir tiesos, ir meilės, yra netinkama atjauta, – rašė vyskupai.
Oklahomos miesto arkivyskupas Paulas Coakley (Polas Koklis) panašų laišką parengė šių metų pradžioje, o Klivlendo vyskupija rugpjūtį parengtame rekomendaciniame dokumente nurodė, kad šios vyskupijos katalikiškos institucijos turi reaguoti į asmenis, kenčiančius nuo lyties disforijos, siūlydamos „mylinčią aplinką” ir kartu „palaikydamos Dievo sukurtos tikrovės tiesą”.
Omahos (Nebraska) arkivyskupas George’as Lucasas (Džordžas Lukasas) ir Siuks Falso (Pietų Dakota) vyskupijos vyskupas Donaldas DeGroodas (Donaldas Degrudas) praėjusiais metais taip pat išleido gaires, kuriose nurodė mokykloms patvirtinti biologinę mokinių lytį, o ne jų „lytinę tapatybę”. Minesotos vyskupai 2020 m. išleido direktyvas katalikiškoms mokykloms, įpareigojančias jas laikytis katalikų mokymo apie biologinę lytį, įskaitant tai, kad tualetai ir sporto renginiai būtų atskirti pagal lytį, o ne pagal „lytinę tapatybę”.
Tuo tarpu vasarą JAV vyskupai nubalsavo už tai, kad būtų atnaujintos jų Etinės ir religinės direktyvos katalikiškoms įstaigoms, kuriose nurodoma, kad sveikatos priežiūros įstaigos „neturi atlikti chirurginių ar cheminių intervencijų, kuriomis siekiama pakeisti žmogaus kūno lytines savybes į priešingos lyties savybes”.
Šios direktyvos ir nurodymai neapsiribojo vien Jungtinėmis Valstijomis. Pavyzdžiui, kelių Šiaurės šalių vyskupai kovo mėnesį taip pat išleido laišką, kuriame, atmesdami lyčių ideologiją, patvirtino tai, ką jie vadina „įkūnyto asmens vientisumu”.
Paaiškinimai atėjo iš dar aukštesnių instancijų.
2019 m. birželį Vatikano Katalikiškojo ugdymo kongregacijos dokumente smerkiama lyčių ideologijos „kultūrinė ir ideologinė revoliucija”, teigiama, kad „reikia dar kartą patvirtinti metafizines lytinio skirtingumo šaknis kaip antropologinį bandymų paneigti žmogaus prigimties vyriškumo ir moteriškumo dvilypumą paneigimą”.
Popiežius Pranciškus anksčiau šiais metais translytiškumą apibūdino kaip „vieną pavojingiausių ideologinių kolonizacijų”.
Ji pasiekė net aukščiausius valdžios lygmenis – šį mėnesį J. Bideno administracija nurodė milžiniško Sveikatos ir socialinių paslaugų departamento darbuotojams „patvirtinti bet kurio bendradarbio savarankiškai paskelbtą lytinę tapatybę ir pageidaujamus įvardžius”.
Savo laiške vyskupai pabrėžė, kad Katalikų Bažnyčios katekizme patariama atsisakyti translytiškumo, kai atmetamas kūno vientisumas. Žmogus „negali niekinti savo kūno prigimties”, – teigiama Katekizme; priešingai, „jis privalo laikyti savo kūną geru ir gerbti jį, nes Dievas jį sukūrė ir prikels paskutiniąją dieną”.
„Kūnas ir siela atsiranda kartu, atskiroje žmogiškoje būtybėje pradėjimo metu, – rašė vyskupai. – Nuo pat savo egzistencijos pradžios žmogiškasis asmuo turi kūną, kuris lytiškai diferencijuojamas kaip vyriškas arba moteriškas. … Todėl niekada negalima sakyti, kad žmogus yra „netinkamame” kūne”.
Vyskupai ragino lyties disforijos kamuojamus žmones prisiminti: „Jūsų svarbiausia tapatybė yra mylimo Dievo vaiko tapatybė.”
Cituodami popiežių Benediktą XVI, vyskupai priminė tikintiesiems, kad „kiekvienas iš mūsų yra Dievo minties rezultatas. Kiekvienam iš mūsų suteikta valia. Kiekvienas iš mūsų yra mylimas. Kiekvienas iš mūsų yra svarbus.”
„Tegul mūsų krikščioniškas liudijimas ir rūpinimasis tais, kurie patiria tikrą kančią, būna mūsų mokinystės ženklas, – rašė jie, – kai džiaugsmingai liudijame gydančią Kristaus galią.”