Sausio 17 d. Europos Žmogaus Teisių Teismas (EŽTT) nusprendė, kad Rusija pažeidė trijų homoseksualių porų žmogaus teises, nes pagal Rusijos įstatymus vyriausybė oficialiai teisiškai nepripažino šių sąjungų.
Dvi homoseksualių moterų ir viena homoseksualių vyrų pora teigė, kad Rusijos nepripažinimas jų prašymo sudaryti homoseksualią santuoką pažeidė 1950 m. Europos žmogaus teisių konvenciją. Viena iš porų pateikė teismui ieškinius 2010 m., o kitos dvi – 2014 m., kai Rusijai dėl tarptautinės sutarties buvo taikoma Europos žmogaus teisių konvencija.
Nors 2022 m. rugsėjo 16 d. Rusija pasitraukė iš sutarties, teismas nusprendė, kad jis vis dar turi jurisdikciją, nes šaliai ši sutartis buvo taikoma, kai ieškiniai iš pradžių buvo pateikti teismui.
Byloje „Fedotova prieš Rusiją” teismas nusprendė, kad Rusija neprivalo pripažinti homoseksualų santuokų pagal konvenciją, tačiau ji turi oficialiai pripažinti tos pačios lyties asmenų porų, pavyzdžiui, civilines sąjungas, jei homoseksualų poros turi panašias teises kaip ir susituokusios poros.
Pasak teismo, Rusijos vyriausybė teigė, kad „būtina išsaugoti tradicines santuokos ir šeimos institucijas”, nes jos yra „pagrindinės Rusijos visuomenės vertybės, kurias saugo Konstitucija”. Teismas nusprendė atmesti šį argumentą, teigdamas, kad šių sąjungų pripažinimas nesukels pavojaus heteroseksualių porų teisėms.
Homoseksualios poros prašė 50 tūkst. eurų kompensacijos, tačiau teismas nurodė, kad pagal įprastą praktiką priteisiami tik tie pinigai, kurie kompensuoja bylinėjimosi išlaidas. Kadangi pareiškėjai nepateikė jokių reikalavimų dėl šių išlaidų atlyginimo, teismas nepriteisė jokio piniginio žalos atlyginimo.
Homoseksualų sąjungos teisiškai pripažįstamos 21 iš 27 Europos Sąjungos šalių, o homoseksualų santuokos teisiškai pripažįstamos 14 iš jų.
Nuoseklus Katalikų Bažnyčios mokymas yra tas, kad santuoka sudaroma tarp vyro ir moters. Kaip pažymėjo popiežius Pranciškus dokumente Amoris Laetitia, cituodamas Tikėjimo mokymo kongregaciją, „kalbant apie siūlymus homoseksualių asmenų sąjungas prilyginti santuokai, nėra absoliučiai jokio pagrindo homoseksualių asmenų sąjungas laikyti kuo nors panašiomis ar bent kiek analogiškomis Dievo planui dėl santuokos ir šeimos”.