Vakar baigėsi antrą kartą Seimo rūmuose organizuojamas Demokratijos žinių konkursas, kuriame po įtempto finalo nugalėtoju paskelbtas Klaipėdos licėjaus gimnazistas Michalas Kratkovskis.
Konkurse antrąją vietą užėmė Kauno Jono Jablonskio gimnazijos moksleivis Povilas Virbašius, trečiąją – Klaipėdos Vytauto Didžiojo gimnazijos atstovas Algirdas Grinas.
Konkurso nugalėtojui įteiktas nešiojamasis kompiuteris, antrosios vietos nugalėtojui – mobilusis telefonas, trečiosios – planšetinis kompiuteris.
Sveikindama jaunuosius Lietuvos kūrėjus ir demokratijos sergėtojus Seimo Pirmininkė Viktorija Čmilytė-Nielsen jiems priminė, kad Konstitucijoje įtvirtinta nuostata „Lietuvos valstybė yra nepriklausoma demokratinė respublika“ gali būti keičiama tik referendumu, jei už tai pasisakytų ne mažiau kaip 3/4 Lietuvos piliečių, turinčių balsavimo teisę.
„Daugelis žinome Jungtinės Karalystės Ministro Pirmininko Vinstono Čerčilio posakį, kad demokratija yra blogiausia iš visų valdymo formų, tačiau nieko geriau dar nesugalvota. Nors demokratija kritikuojama, bet kodėl mes ją taip saugome? Saugome, nes nenorime grįžti ten, kur buvome. Nes norime, kad valdžia būtų piliečio rankose. Saugome, kad galėtume būti tokie, kokie norime“, − sakė konkursą globojanti parlamento vadovė.
Konkurso finalo nugalėtojus ir dalyvius taip pat sveikino ir apdovanojo Seimo Pirmininko pavaduotojas Paulius Saudargas ir Europos Parlamento narys Liudas Mažylis.
4−17 vietas finale užėmę konkurso dalyviai pradžiuginti kelionėmis į Europos Parlamentą, kurias dovanojo Europos Parlamento nariai Andrius Kubilius, Rasa Juknevičienė, Liudas Mažylis, ir Aušra Maldeikienė, visiems dalyviams įteikti Seimo suvenyrai.
Seimo kanceliarijos kartu su informaciniu partneriu naujienų portalu lrt.lt organizuojamo konkurso finale rungėsi 60 geriausiai pirmajame Demokratijos žinių konkurso etape pasirodžiusių moksleivių. Iš viso konkurso atrankoje dalyvavo beveik 5000 jaunųjų dalyvių – maždaug 2000 daugiau nei praėjusiais metais.
Demokratijos žinių konkurso finale be 32 testo klausimų geriausiųjų laukė ir Seimo darbo simuliacijos iššūkis. Čia jie turėjo praktiškai panaudoti savo turimas žinias patiems įsitraukiant į teisėkūros procesą. Simuliacijos dalyviai turėjo apsvarstyti ir priimti įstatymą: dirbti Seimo, komitetų ir frakcijų posėdžiuose, teikti pasiūlymus, reikšti savo poziciją ir priimti sprendimus balsuojant.
Kaip moksleiviams sekėsi įveikti Seimo darbo simuliacijos iššūkį, galima peržiūrėti Seimo „YouTube“ paskyroje „Atviras Seimas“ paskelbtame vaizdo įrašuose čia ir čia.
Demokratijos žinių konkursu, skirtu 9–12 klasių mokiniams, siekiama paskatinti jaunimą aktyviau domėtis Lietuvos ir pasaulio politiniu gyvenimu, įgyti daugiau žinių apie įstatymų leidžiamosios institucijos veiklą ir sprendimų priėmimo procesą, demokratijos pagrindus, valstybės ir parlamentarizmo istoriją.