Naujame britų tyrime nustatyta, kad mokyklose vykstančios tikybos pamokos sulaukia didelio pritarimo.
Tyrimas buvo atliktas remiantis „Savanta” švietimo labdaros organizacijos „Culham St Gabriel’s Trust” užsakymu. Buvo apklausta 2 000 suaugusiųjų, iš kurių beveik du trečdaliai (64 proc.) respondentų pripažino, kad yra svarbu, jog tikybos pamokos būtų įtrauktos į mokyklų mokymo programas.
Taip teigė ir daugiau nei pusė (52 %) apklaustųjų, nepriskiriančių savęs jokiai religijai.
Beveik trys ketvirtadaliai suaugusiųjų (73 proc.) teigė, kad tikybos dalykas turi suteikti jauniems žmonėms galimybę pažinti kitus žmones, įsitikinimus, pasaulėžiūrą ir kultūrą, o tarp išpažįstančiųjų religiją tokių buvo 78 proc.
Septyni iš dešimties suaugusiųjų (71 proc.) teigė, kad tikyba turėtų atspindėti Jungtinėje Karalystėje egzistuojančią kilmės ir įsitikinimų įvairovę, ir beveik tiek pat (69 proc.) teigė, kad ji yra svarbi siekiant suprasti kitų žmonių įsitikinimus kasdieniame gyvenime.
Kiek daugiau nei septyni iš dešimties (71 proc.) teigė, kad šis dalykas galėtų padėti jaunimui geriau suprasti skirtingus įsitikinimus, o maždaug du trečdaliai (65 proc.) teigė, kad toks mokomasis dalykas kaip tikyba galėtų padėti jaunimui kritiškai įvertinti savo ir kitų įsitikinimus.
Apie 69 % respondentų manė, kad tikyba yra svarbus dalykas, skatinantis jaunus žmones atvirai diskutuoti apie savo įsitikinimus su kitais.
Panaši dalis suaugusiųjų Jungtinėje Karalystėje (67 %) teigė, kad jie jaučiasi patogiai diskutuodami apie savo įsitikinimus su kitais, tačiau tik šiek tiek daugiau nei pusė (54 %) teigė, kad svarbu turėti galimybę tai daryti.
„Culham St Gabriel’s Trust” generalinė direktorė Kathryn Wright sako: „Per pastaruosius penkiasdešimt metų Didžiosios Britanijos religinis ir kultūrinis kraštovaizdis smarkiai pasikeitė: sumažėjo priklausomybė kai kurioms pagrindinėms religinėms tradicijoms, padaugėjo naujų, atsirado daugiau nereliginių dvasinių tradicijų.
„Labiau nei bet kada anksčiau kiekvienas žmogus turi unikalų, asmeninį požiūrį į pasaulį: kai kurie iš jų yra religiniai, kai kurie – nereliginiai, o dažnai – sudėtingas jų abiejų derinys. Šis tyrimas rodo, kad žmonės vertina šių sudėtingų pasaulėžiūrų supratimą visais savo kasdienio gyvenimo aspektais”, – teigia K. Wright.
Be kita ko ji pastebi: „Tyrimas taip pat pabrėžia kokybiško religinio ugdymo svarbą, suteikiant jauniems žmonėms žinių, reikalingų bendrauti su kitais, turinčiais skirtingus požiūrius. Religinis ugdymas atlieka labai svarbų vaidmenį užtikrinant, kad jaunimas gautų subalansuotą išsilavinimą, kuriant darnesnę visuomenę ir palaikant gyvybingą ekonomiką, rengiant darbuotojus ir būsimus verslo lyderius globalizuotai darbo vietai.”