Norvegijos krikščionys tėvai nerimauja dėl lytinio švietimo pamokų, kurias šią savaitę mokyklose gaus jų šeštokai. „6-oji savaitė” skirta švietimui apie lytinius santykius ir sutikimą jiems.
„6-ąją savaitę” nevyriausybinė organizacija „Sex og Politikk” Norvegijos pradinėms mokykloms siūlo nemokamas mokymo apie lytiškumą programas, praneša „Vart Land”.
Organizacija teigia, kad nori padėti mokytojams pasiekti, kad būtų laikomasi mokymo programų, pagal kurias mokiniai po ketvirtos klasės turėtų gebėti kalbėti apie lytinę tapatybę ir žmogaus reprodukciją. Jie taip pat turėtų žinoti apie savo ribas, smurtą ir seksualinę prievartą. Šių metų „6-osios savaitės” tema – sutikimas lytiniams santykiams.
Daugiau nei pusė Norvegijos pradinių mokyklų yra užsiregistravusios dalyvauti šioje programoje.
Krikščionys tėvai, prisijungę prie Krikščionių tėvų tinklo feisbuko grupės, baiminasi, kad mokomojoje medžiagoje jų vaikams bus pasakojama, jog egzistuoja daug lyčių.
„Jie turi ideologinį požiūrį į lytį, kuris nėra pagrįstas gamtos mokslais”, – sako vienas iš grupės moderatorių Peteris Risholmas (Piteris Rišolmas). Tėvų grupės feisbuko aprašyme teigiama, kad ji remiasi krikščioniškomis vertybėmis. Joje yra daugiau kaip 2 tūkst. narių. Anksčiau P. Risholmas, protestuodamas prieš „ apie lytį klaidinantį mokymą”, pradėjo peticiją, kuri buvo pasirašyta daugiau nei 15 tūkst. kartų.
Daugelis grupės tėvų neigiamai atsiliepė apie „6-osios savaitės” koncepciją.
„Kokia prasmė kalbėti apie sutikimą su vaikais?” – rašo vienas iš narių. „Erezija ir melas”, – priduria kitas. Trečias tėvas prašo vaikus šia tema šviesti namuose. „Galite pasiimti vaiką iš mokyklos ir prieiti prie temos savaip”.
P. Risholmas „Vart Land” teigia, kad nors vaikams būtina žinoti apie sutikimą lytiniams santykiams, į mokymo programą įtrauktos dalys, „pagrįstos informacija, kuri vaikams nebūtinai naudinga. Kalbama apie tai, kad vaikai gauna prieštaringą informaciją apie tai, kas yra lytis”.
Jis ypač nerimauja dėl teksto, kuris skirtas mokytojams. Jame teigiama, kad „prieš pradedant naudoti medžiagą, vertėtų surengti pokalbį apie lytį, kad būtumėte tikri, jog visi mokiniai žino, kad mergaitė ir berniukas nėra vienintelės lytys”.