Pirmadienį Vatikanas paskelbė apie tolesnes iniciatyvas, kurių Šv. Petro bazilika ėmėsi 2025-ųjų Jubiliejinių metų proga, įskaitant naują žurnalą ir tiesioginę transliaciją prie Šv. Petro kapo.
Popiežius Pranciškus gruodžio 2 d. atidarys tiesioginę internetinę transliaciją prie apaštalo ir pirmojo popiežiaus kapo.
Vatikanas taip pat paskelbė, kad bus leidžiamas naujas žurnalas, kuriam vadovaus Šv. Petro bazilikos vadovybė. Jis pavadintas „Piazza San Pietro“. Nuolatinė naujojo mėnraščio rubrika vadinsis „Laiškai redaktoriui“. Joje popiežius Pranciškus atsakinės į skaitytojų laiškus.
Periodinis leidinys, kurio bandomasis numeris jau išleistas, pasirodys anglų, ispanų ir italų kalbomis. Jį galima įsigyti naujajame Šv. Petro bazilikos lankytojų centre arba užsisakyti paštu.
Pristatydamas periodinį leidinį bazilikos arkivyskupas kardinolas Mauro Gambetti OFM Konv. (Mauras Gambetis) pavadino jo leidimą „drąsiu pasirinkimu, kurį padaryti mus pastūmėjo tėvo Enzo [Fortunato] kūrybiškumas ir energija…“.
Tėvas Enzo Fortunato OFM Konv. (Enzas Fortunatas), nuo sausio mėnesio einantis Šv.Petro bazilikos komunikacijos direktoriaus pareigas, nuo dešimtojo dešimtmečio pabaigos yra žymus Italijos žiniasklaidos veikėjas. Jis taip pat turi patirties institucinės komunikacijos pranciškonams srityje.
Lapkričio 25 d. Vatikane vykusioje spaudos konferencijoje jis atkreipė dėmesį į popiežiaus Pranciškaus raginimą žurnalistams „nutrinti batų padus“, pavadindamas tai „stipriu priminimu apie tradicinę žurnalistiką, apie gilesnį pasinėrimą į tikrovę, apie tiesioginį kontaktą su vietomis, bet labiausiai su žmonėmis“.
„Tai yra mūsų komunikacijos idėja, tai yra mūsų strategija, komunikacijos plano širdis“, – sakė jis.
Tėvas Orazio Pepe (Oracijus Pepė), Fabbrica di San Pietro institucijos sekretorius, perskaitė M. Gambetti pastabas vėliau, nes kardinolas negalėjo dalyvauti spaudos konferencijoje, kaip buvo planuota.
Pirmadienį Vatikanas taip pat paskelbė dar dvi naujoves, susijusias su bazilika.
Fabbrica di San Pietro suteiks galimybę naudotis bazilikos patalpose esančia daugiafunkcine patalpa spaudos konferencijoms ir susitikimams su žurnalistais rengti, o Šv. Petro bazilika gaus specialų šriftą, kuris bus naudojamas 2025 m. pradėsiančioje veikti naujoje interneto svetainėje.
Ši institucija, atsakinga už Šv. Petro bazilikos ir kitų svarbių objektų Vatikane priežiūrą ir statybą, yra viena iš svarbiausių organizacijų, užtikrinančių vienos didžiausių ir žymiausių pasaulio bažnyčių, Šv. Petro bazilikos, išsaugojimą ir priežiūrą.
Fabbrica di San Pietro buvo įkurta 1523 metais Popiežiaus Klemeno VII. Institucijos tikslas buvo prižiūrėti Šv. Petro bazilikos statybą, prasidėjusią Popiežiaus Julijaus II valdymo laikais XVI a. pradžioje.
Bazilika buvo statoma daugelio žymiausių menininkų, tokių kaip Michelangelo, Rafaelis ir Berninis, indėliu.
Pagrindinis institucijos tikslas buvo ir ir iki šiol tebėra prižiūrėti Šv. Petro baziliką, Siksto koplyčią, Šv. Petro aikštę ir kitus svarbius Vatikano objektus. Ji taip pat atsakinga už finansų valdymą, reikalingų lėšų gavimą, kurios dažnai ateina iš piligrimų aukų ir bažnyčios paramos.
Šiandien Fabbrica di San Pietro ir toliau veikia kaip administracinė organizacija, kuri rūpinasi bazilikos ir kitų šventųjų vietų išsaugojimu. Ji atsako už meno kūrinių, architektūros ir relikvijų priežiūrą, taip pat koordinuoja įvairius restauravimo darbus, kad šios struktūros išliktų geros būklės.
Fabbrica di San Pietro vadovas vadinamas prefektu, kuris yra kardinolas, paskirtas popiežiaus. Kardinolas atsakingas už visos institucijos veiklos koordinavimą. Istoriškai šį postą užima kardinolas, turintis svarbų vaidmenį sprendžiant su bazilikos priežiūra susijusius klausimus.
Ši institucija simbolizuoja nuolatinę Romos Katalikų Bažnyčios atsakomybę už savo religinių ir kultūrinių paveldo vietų išsaugojimą. Tai parodo Bažnyčios įsipareigojimą saugoti šventas vietas, kuriose vyksta pamaldos, piligrimystės ir svarbios istorinės refleksijos.