Gegužės 4 d. Ciuriche gyvenanti menininkė Bettina Filacanavo (Betina Filakanavo) tris valandas be pertraukos sėdėjo ant Šv. Jono Bosko katalikų bažnyčios Šteinhauzene (Šveicarija) altoriaus.
Ji teigė, kad sėdėdama šventovės soste norėjo pareikšti protestą prieš karą, taip pat “išaukštinti Mergelės Marijos asmenį”, suteikdama “populiariausiai Biblijos figūrai po Jėzaus Kristaus” feministinį atspalvį.
Sėdėjimas šventovės soste taip pat atspindėjo, kad ateityje moterų padėtis Katalikų Bažnyčioje turėtų keistis, sakė ji. “Štai kodėl Marija jaučiasi geriau, kai aš ten sėdžiu”, – sako Filacanavo.
Ji mano, kad “pati Marija patyrė visas šias kančias – karą, tremtį, vaiko netektį. Tad mano, kaip pasipriešinimo moters, darbo dalis yra parodyti, kad ji gina visas moteris, kurios priešinasi patriarchalinėms galios struktūroms ir griežtai bei sąmoningai pasisako prieš vyrų smurtą”.
Bettina Filacanavo apsigaubė mėlyna paklode ir nuo 17 iki 20 val. tyliai sėdėjo bažnyčios soste, o “lankytojai vaikščiojo po koplyčią arba stebėjo performansą iš suolų”.
“Šiuo simboliniu performansu nenoriu provokuoti, bet nuveikti pozityvų darbą”, – sakė 50-metė menininkė.
Pažymėtina, kad Bettina Filacanavo jau 15 metų dirba Šveicarijos evangelikų reformatų bažnyčios humanitarinėje organizacijoje, tačiau savo “performansui” pasirinko katalikų bažnyčią.