Šiuolaikinio ateizmo šauklys R. Dawkinsas neteko apdovanojimo dėl „nejautrių pasisakymų“ translytiškumo klausimu

ŠaltinisCNA

Amerikos humanistų asociacija (AHA) pranešė atšaukianti savo apdovanojimą Richardui Dawkinsui, garsiausiam šio amžiaus ateistui, biologui ir žymiam liberalių pažiūrų intelektualui, dėl jo pozicijos gender teorijos atžvilgiu.

„Richardas Dawkinsas nebėra vertas būti Amerikos humanistų asociacijos pagerbtas“, – skelbiama AHA pareiškime, išplatintame balandžio 19-ąją. Ten taip pat pažymima, kad „Metų humanisto“ apdovanojimą jis gavo 1996-aisiais.

„Per pastaruosius kelerius metus prisikaupė Dawkinso viešų pastebėjimų, kuriuose jis prisidengia moksliniu diskursu tam, kad pažemintų marginalizuotas grupes, o toks požiūris yra neetiškas humanistinių vertybių požiūriu, – rašoma pareiškime. – Jo paskutinis pastebėjimas suponuoja, kad translyčių individų tapatybės yra apgaulingos, o kartu yra nukreiptas ir prieš juodaodžių tapatybę („Black identity“), pateikdamas ją kaip tokią, kuri gali būti pasitelkta tada, kai patogu. Jo vėlesni bandymai pasiaiškinti yra nepakankami ir neperteikia nei jautrumo, nei nuoširdumo.“

Kaip CNA paaiškino Amerikos humanistų asociacija, šis viešas Dawkinso pasmerkimas buvo paskatintas jo tviterio įrašo, kuriame jis palygino patiriančius lyties disforiją (angl. gender dysphoria) su Rachel Dolezal, baltąja moterimi, kuri daugelį metų prisistatinėjo kaip juodaodė.

„2015 metais Rachel Dolezal, baltoji NAACP‘os skyriaus (Nacionalinės asociacijos už spalvotųjų žmonių pažangą) pirmininkė, buvo paversta blogiete, nes pateikė save kaip juodaodę. Kai kurie vyrai pasirenka laikyti save moterimis, kai kurios moterys – vyrais. Būsi pasmerktas, jei neigsi, kad jie pažodžiui yra tokie, kokiais save laiko. Padiskutuokim“, – tviteryje parašė Dawkinsas.

Komentuodamas šį įvykį, Richardas Buddas, Lansingo vyskupijos (JAV) Santuokos ir šeimos centro vadovas, sakė: „Pastaraisiais mėnesiais girdėti vis daugiau balsų – daugelis ateina iš netikėtų stovyklų, – išreiškiančių nuogąstavimus dėl „transgender“ lobizmą vykdančių požiūrio į lyties disforiją turinčius asmenis. Ypač dėl to, kaip tai paveikia jaunus žmones. Tačiau ir apskritai – dėl teiginio, kad mūsų lytis yra grynai vien tik socialinis konstruktas – teiginio, kuris jį apsvarsčiusiems vis labiau atrodo nesuderinamas su protu ir mokslu.“

Kaip jau skelbė Laikmetis.lt, panašią poziciją išsakė JAV mokslininkė Abigail Shrier, pristačiusi duomenis, kad tarp paauglių tampa mada būti translytėmis.

R. Buddas pridūrė, kad turėtume atsiminti materialaus kūno ir dvasinės sielos sudarytos žmogaus prigimties vienybę.

„Kaip enciklikoje „Veritatis splendor“ rašė šv. Jonas Paulius II, „Dvasinė ir nemirtinga siela yra žmogaus būtybės vieningumo pagrindas, ji yra tai, kieno dėka jis egzistuoja kaip visuma, corpore et anima unus, kaip asmuo.“ Tik tai turint omenyje galima pilnai suvokti žmogaus kūno reikšmę“, – teigė R. Buddas ir pridūrė, kad vis labiau atsiskleidžia pranašiška Jono Pauliaus II išmintis, pasiūliusi maksimą, kad niekada neturime priimti tiesos be meilės ir meilės be tiesos, nes vienas be kito šie du dalykai tampa destruktyviu melu.

Būtume dėkingi, jei mus paremtumėte
Exit mobile version