Seimas toliau bando stabdyt „Belaruskalij” trąšų transportą

ŠaltinisBNS

Vyriausybei trečiadienį patvirtinus strateginių įmonių sandorius tikrinančios komisijos išvadą, jog sutartis tarp „Lietuvos geležinkelių“ ir Baltarusijos trąšų milžinės „Belaruskalij“ neatitinka nacionalinio saugumo interesų ir būtų apsispręsta trąšų tranzitą riboti įstatymu, Seimas sprendimus priimtų per trumpiausią įmanomą laiką, sako Seimo pirmininkė Viktorija Čmilytė-Nielsen. 

„Procesas vyksta, akivaizdu, kad buvo poreikis kalbėti ir su teisininkais, tas buvo padaryta ir šiandien Vyriausybė paskelbs sprendimus, susijusius su išvada, kiek liečia komisiją, su kuria ir buvo konsultuojamasi. (…) Vienas iš sprendimų Seime – įstatymo būdu ir jei bus toks poreikis, Seimas bus pasiruošęs posėdžiauti ir priimti vieną ar kitą sprendimą“, – Žinių radijui trečiadienį sakė V. Čmilytė-Nielsen. 

Pasak Seimo pirmininkės, priimant įstatymą dėl „Belaruskalij“, Seimas, tikėtina, būtų vieningesnis nei Kinijos klausimu.

„Žinoma, diskusijos būtų, bet, manau, bendrą poziciją turėtume“, – sakė V. Čmilytė-Nielsen.

Pasak Seimo pirmininkės, priimant įstatymą dėl „Belaruskalij“, Seimas, tikėtina, būtų vieningesnis nei Kinijos klausimu

Ketvirtadienį sueina terminas, kada Ministrų kabinetas turi apsvarstyti gruodį priimtą vyriausybinės strateginių įmonių sandorius tikrinančios komisijos išvadą, jog sutartis tarp geležinkelių ir Baltarusijos trąšų milžinės neatitinka nacionalinio saugumo interesų.

Jei Vyriausybė patvirtins komisijos išvadą, tai taps pagrindu nutraukti sutartį.

„Lietuvos geležinkeliai“ sutartį su „Belaruskalij“ pasirašė 2018 metų pavasarį, ji galioja iki 2023 metų pabaigos. Pagal ją per Lietuvą ir Klaipėdos uostą gabenama apie 11 mln. tonų baltarusiškų trąšų. 

„Belaruskalij“ trąšų tranzitas per Lietuvą iki šiol tęsiasi nepaisant gruodžio 8 dieną įsigaliojusių JAV sankcijų šiai įmonei. Baltarusijos įmonė prieš įsigaliojant sankcijoms pervedė avansą „Lietuvos geležinkeliams“ už kelis mėnesius į priekį.

Vyriausybė teigia ieškanti pagrindo nutraukti „Lietuvos geležinkelių“ ir „Belaruskalij“ sutartį su mažiausiais įmanomais nuostoliais Lietuvai.

Būtume dėkingi, jei mus paremtumėte
Exit mobile version