Prasidėjo Maldos už krikščionių vienybę aštuondienis

Kiekvienais metais sausio 18-25 d. krikščionys ypatingai meldžiasi už krikščionių vienybę.

Popiežiškosios krikščionių vienybės tarybos ir Pasaulio Bažnyčių tarybos Tikėjimo ir tvarkos komisijos bendrai sudaryta tarptautinė grupė, kuriai buvo pavesta parengti tekstus Maldos už krikščionių vienybę savaitei, dėl pandemijos negalėjo tiesiogiai susitikti, todėl turėjo darbuotis su šiais tekstais nuotoliniu būdu.

Popiežiškosios krikščionių vienybės taryba pavedė Libane, Beirute, įsikūrusiai Artimųjų Rytų Bažnyčių tarybai parinkti 2022 m. Maldos savaitės temą ir parengti tekstų projektą. Buvo pasirinkta tema „Mes matėme užtekant jo žvaigždę ir atvykome jo pagarbinti“ (Mt 2, 2). Šiais sunkiais laikais labiau negu bet kada mums reikia šviesos, šviečiančios tamsoje; krikščionys skelbia, kad ši šviesa pasirodė Jėzuje Kristuje.

Vietinė ekumeninė grupė dėjo daug pastangų virtualiuose susitikimuose pristatydama savo darbo rezultatus – tai vyko pasaulio regione, kur dažnai paminamos žmogaus teisės dėl neteisingų politinių bei ekonominių interesų, susidūrus su beprecedente tarptautine sveikatos krize, dorojantis su 2020 m. rugpjūčio 24 d. Beirutą nuniokojusio sprogimo žmogiškaisiais ir medžiaginiais padariniais.

Kai kurios svarbios maldos už krikščionių vienybę savaitės istorijos datos

Apie 1740 Škotijoje atsiranda su Šiaurės Amerika ryšių turintis sekmininis sąjūdis, kurio žinia, akinusi atnaujinti tikėjimą, apėmė ir maldas už Bažnyčias bei su jomis.
1820 Jamesas Haldane Stewartas paskelbia visiems krikščionims bendras gaires dėl Dvasios išliejimo (“Hints for the General Union of Christians for the Outpouring of the Spirit”).
1840 Ignatius Spenceris, atsivertęs į Romos katalikybę, pasiūlo „Vienybės maldos sąjungą”.
1867 Pirmoji anglikonų vyskupų Lambetho konferencija savo sprendimų preambulėje akcentuoja maldą už vienybę.
1894 Popiežius Leonas XIII pritaria maldos už vienybę aštuondieniui Sekminių kontekste.
1908 Paulas Wattsonas inicijuoja „Bažnyčios vienybės aštuondienį”.
1926 Tikėjimo ir santvarkos (Faith and Order) sąjūdis ima publikuoti „Maldos už krikščionių vienybę aštuondienio patarimus”.
1935 Abatas Paulis Couturier Prancūzijoje propaguoja „Maldos už krikščionių vienybę visuotinę savaitę, besiremiančią malda už vienybę, kurios nori Kristus jo norimomis priemonėmis”.
1958 Centras Unité Chrétienne (Lionas, Prancūzija) ir Pasaulinės Bažnyčių tarybos Tikėjimo ir santvarkos (Faith and Order) komisija ima bendrai rengti temą maldos savaitei.
1964 Vatikano II Susirinkimo Dekretas dėl ekumenizmo pabrėžia, kad malda yra ekumeninio sąjūdžio siela, ir paskatina švęsti maldos savaitę.
1966 Pasaulinės Bažnyčių tarybos komisija Faith and Order ir Krikščionių vienybės skatinimo sekretoriatas (dabar Popiežiškoji krikščionių vienybės skatinimo taryba) ima bendrai rengti oficialų maldos savaitės tekstą.

2 KOMENTARAI

Būtume dėkingi, jei mus paremtumėte
Exit mobile version