Vienas žymiausių Azijos teologų sako, kad popiežiaus Pranciškaus sprendimas į spalio mėnesį vyksiančią sinodo asamblėją įtraukti pasauliečius moteris ir vyrus, kaip balsavimo teisę turinčius narius, yra „didžiulis žingsnis”, kuris negrįžtamai pakeis Bažnyčios sprendimų priėmimo procesą. Apie tai praneša „The Tablet”.
Tėvas Vimalas Tirimanna (Vimalas Tirimana) yra vienas iš sinodo teologinių patarėjų, moralinės teologijos profesorius, dėstantis Šri Lankoje ir Romoje.
Praėjusį mėnesį sinodo sekretoriatas paskelbė, kad popiežius leido įgyvendinti reformą, pagal kurią spalio 4-29 d. Vatikane vyksiančioje sinodo asamblėjoje galės dalyvauti bent 70 ne vyskupų. Dėl šio žingsnio moterims pirmą kartą bus suteikta teisė balsuoti sinode.
„Niekada daugiau negrįšime atgal. Tai didžiulis, o ne mažas žingsnis”, – sakė jis 2023 m. gegužės 17 d. „The Tablet” surengtame internetiniame seminare apie sinodo procesą.
Net jei likusioje sinodo proceso dalyje nieko neįvyks, šis konkretus faktas, kad jame dalyvaus 70 ne vyskupų, yra didelis pokytis.
„Net jei likusioje sinodo proceso dalyje nieko neįvyks, šis konkretus faktas, kad jame dalyvaus 70 ne vyskupų, yra didelis pokytis. Nemanau, kad jį bus galima pakeisti. Pagaliau įgyvendinta tai, ko norėjo Vatikano II susirinkimas, – procesas prasidėjo”.
Tėvas V. Tirimanna, kunigas redemptoristas, dalyvavęs padedant rengti sinodo dokumentą, aiškino, kad Pranciškaus reformos yra atgaivinimas to, kas vyko sinoduose per pirmąjį krikščionybės tūkstantmetį. Jis atkreipė dėmesį, kad 1965 m. Paulius VI, įsteigdamas Vyskupų sinodą, niekada neatmetė galimybės, jog sinodai evoliucionuos, galėdami tapti „Dievo tautos sinodais”.
Popiežiaus pakeitimai, pasak jo, yra bandymas „vykdyti Vatikano II susirinkimo ištaras”.
Tačiau kun. V. Tirimanna sako, kad kai kurie vyskupai vis dar labai priešinasi sinodui, ypač tie, kurie klaidingai mano, jog popiežius bando nukreipti Katalikų Bažnyčią „protestantiška” kryptimi.
„Mane šiek tiek pribloškia, kai net čia, Romoje, girdžiu sakant: „Na, šis popiežius atėjo iš niekur ir bando paversti Katalikų Bažnyčią protestantiška”, – sakė jis.
„Tokie žmonės yra visiški neišmanėliai, nes pirmajame tūkstantmetyje, maždaug iki Grigaliaus reformų XI amžiuje (popiežiaus Grigaliaus VII), visose Bažnyčiose, net iki didžiosios schizmos [1054 m.], egzistavo sinodinis procesas ir sinodinis sprendimo būdas. Taigi tai nėra kažkas naujo. Tai veikiau grįžimas prie mūsų pirminių šaltinių.”