Jau ketvirtą kartą paskelbtas kasmetinis Lietuvos influencerių reitingas.
Remiantis 2022-ųjų duomenimis, naujai sudarytas sąrašas aiškiai parodė, kurie socialinių tinklų rinkodaros lyderiai užtikrintai įtvirtino ir išlaikė savo pozicijas šalyje.
Tiesa, keletas rotacijų tarp žinomų vardų vis tiek įvyko.
Taip pat šiemet pirmą kartą į reitingą buvo įtraukti socialinio tinklo „TikTok“ veidai, kurie sėkmingai atrado ir išnaudojo šios kylančios platformos sėkmės faktorių.
2022 m. „Instagram“ įtakingiausiųjų sąrašo viršuje nuo pat nuomonės formuotojų reitingavimo pradžios tebėra Karolina Meschino, antroje vietoje – topų naujokė Dalia Belickaitė, trečioji vieta lieka inkognito.
„Facebook“ populiariausioji Jurga Baltrukonytė užkopė iš trečios vietos ankstesniame reitinge ir nurungė stabiliai lyderiavusią „Beatos virtuvę“. Ši atsidūrė trečioje vietoje. Antrojoje ne pirmus metus laikosi „Babyblog“.
„YouTube“ platformoje į geriausiai vertinamo vietą sugrįžo Vaidotas Grincevičius-Whydotas, toliau rikiuojasi Lauryno Zmejausko-Safo ir Manto Bartusevičiaus kanalai.
Naujajame „TikTok“ turinio kūrėjų tope pirmauja „Godos_pr“ paskyra, antroje ir trečioje vietose – „Pedagogo Arnelio“ ir Federico Meschino.
Kaip sudaromas influencerių reitingas?
Influencerių TOP 10 sudarytas pasitelkus du skirtingus kiekybinio tyrimo metodus: antrinių duomenų rinkimas ir analizavimas bei apklausos. „Instagram“, „Facebook“, „Youtube“ ir „TikTok“ platformų antrinių duomenų rinkimas vyko 2022 m. spalio–lapkričio mėn.
Pirmiausiai analizuoti viešai prieinami ir matomi influencerių duomenys: sekėjų skaičius, žmonių įsitraukimas į turinį (video peržiūros, komentarai) bei kuriamo ir auditorijoms atiduodamo turinio kiekis.
Po to rinkos ir žiniasklaidos tyrimų kompanijos „Kantar“ atlikta rinkodaros specialistų apklausa, apėmusi visų verslo sektorių atstovus, taip pat atskira Lietuvos gyventojų, naudojančių socialinius tinklus apklausa. Ekspertų apklausoje orientuotasi į turinio paveikumo, tekstų ir vizualų kokybės, taip pat įtaigumo ir paveikumo kriterijus.
Tuo metu socialinių tinklų vartotojų teirautasi apie nuomonės formuotojų reputaciją ir tai, kiek juos galėtų rekomenduoti. Į reitingą įtraukiami tik tie influenceriai, kurie sutinka būti viešinami.