Per Klaipėdą pirmoje rugpjūčio pusėje gabenant naftos perdirbimo bendrovės „Orlen Lietuva“ gamyklai skirtą milžinišką reaktorių miesto gatvėse rasta pažeidimų, už kurių sutvarkymą sumokės krovinio užsakovė.
„Užfiksuotos šešios vietos, kuriose matyti pakitimai po reaktoriaus vežimo – nustatyti salelių bortelių pažeidimai, vienoje vietoje – Tilžės gatvėje, kur krovinys stovėjo ilgesnį laiką, fiksuotos įspaudos kelio dangoje“, – antradienį pranešė uostamiesčio savivaldybė.
Pasak jos, „Orlen Lietuva“ kompensuos patirtą žalą, jos rangovas artimiausiu metu išasfaltuos apgadintą dangą Tilžės gatvėje.
Gabenant krovinį gatvėse buvo klojami specialūs lakštai, kuriais siekta amortizuoti apkrovą, apsaugoti komunikacijas. Prieš ir po kelionės gatvės nuskenuotos ir palyginta buvusi ir esama būklė. Klaipėdos savivaldybė yra užsitikrinusi 1 mln. eurų nenumatytiems atvejams, iš šių lėšų bus kompensuotas remontas.
Pasak Klaipėdos vicemero Algirdo Kamarausko, bus panaudota tik nedidelė rezervuotų lėšų dalis.
„Kol kas didelių problemų, kurias būtų sukėlęs krovinio gabenimas, nefiksuojame, iš rezervuotų lėšų bus panaudota tik dalis. Tačiau negalime atmesti tikimybės, kad poveikis infrastruktūrai gali išryškėti ir vėliau, galbūt net po metų ar kelių. Tikimės, kad ir ateityje su „Orlen Lietuva“ bei krovinio vežėjais „Mammoet“ pavyks rasti sprendimus, jei tik išryškės naujų pažeidimų“, – pranešime sakė A. Kamarauskas.
negalime atmesti tikimybės, kad poveikis infrastruktūrai gali išryškėti ir vėliau, galbūt net po metų ar kelių
Tuo metu Lietuvos automobilių kelių direkcija (LAKD) tik rugsėjo pabaigoje žinos, ar reaktoriaus pervežimas padarė žalos valstybiniams keliams – direkcijos vadovo patarėjas Remigijus Lipkevičius BNS antradienį sakė, kad duomenys apie kelių būklę jau surinkti, juos išanalizavus bus sprendžiama, ar iš krovinio pervežėjų reikalauti atsakomybės.
„Mūsų 138 kilometrus kelių duomenys buvo surinkti, dabar jie analizuojami, maždaug rugsėjo pabaigoje žinosime rezultatus“, – sakė R. Lipkevičius.
LAKD anksčiau BNS teigė, jog planuojant reaktoriaus pervežimą buvo platinamos kai kurios sankryžos, nuovažos ir keliai, sustiprinta jų važiuojamoji dalis, sutvirtintos sankasos, rekonstruoti tiltai. Šie darbai atlikti užsakovo lėšomis.
Italijoje pagamintas 2,5 tūkst. tonų sveriantis 100 metrų ilgio, 6,5 metro pločio ir 10 metrų aukščio reaktorius specialiu laivu į Klaipėdos uostą buvo atgabentas rugpjūčio 1-ąją ir iškrautas bendrovėje „Bega“, iš ten įrenginys išvežtas rugpjūčio 6-osios naktį, per naktį laikytas Tilžės gatvėje ir kitą naktį tęsė kelionę.
Iš Klaipėdos uosto į bendrovės „Orlen Lietuva“ gamyklą Mažeikiuose išvežtas krovinys kelionės tikslą pasiekė rugpjūčio 21-ąją.