Nyderlandų reklamos komitetas sukritikavo radijo reklamą apie lyties keitimą.
Radijo reklamą sukūrė kolektyvas „Gender Doubt” („Gendertwijfel”) ir ji susijusi su Žemųjų rūmų svarstomu įstatymo projektu. Jame vyriausybė siūlo palengvinti teisinį lyties keitimą ir sumažinti amžių, nuo kurio tai galima daryti be tėvų sutikimo.
Radijo reklamoje parlamentas raginamas sustabdyti įstatymą dėl translytiškumo.
Nyderlandų laikraščio NRC pranešime teigiama, kad reklama „be reikalo įžeidžia (jaunus) translyčius”. Tokią išvadą padarė Reklamos kodekso komitetas, gavęs dviejų organizacijų „Women Inc.” ir „Transgender Netwerk Nederland”, siekiančių moterų ir translyčių emancipacijos, skundą.
Skundą pateikusių organizacijų teigimu, reklama pažeidžia keturis Reklamos kodekso straipsnius: ji prieštarauja visuomenės interesams, kenkia pasitikėjimui reklama, yra klaidinanti ir be reikalo įžeidžianti.
Komitetas atmetė pirmuosius tris pagrindus, tačiau sutinka su paskutiniuoju: reklama yra be reikalo įžeidžianti.
„Dėl formuluočių ,kaip motina’, ,mano dukra’ ir ,mano sūnus’ radijo reklamoje aiškiai užsimenama, kad kalbama apie motiną, kuri kalba apie savo vaiką. Tačiau iš tikrųjų kalbama apie pažeidžiamą žmonių grupę, t. y. (jaunus) translyčius. Tokiu būdu, nors ir aišku, kad moteris išreiškia savo nuomonę, ji tai daro tonu, kurio negalima apibendrinti niekaip kitaip, kaip tik pasityčiojimu, pasipiktinimu, nuolaidžiavimu ir paniekinimu.”
Komitetas patarė kitoms žiniasklaidos priemonėms daugiau netransliuoti šios reklamos, tačiau tai nėra privaloma.