Vatikano Tarnavimo integraliai žmogaus pažangai dikasterija permąsto savo darbą, atsižvelgdama į popiežiaus Pranciškaus vykdomą kurijos reformą, ketvirtadienį sakė jos prefektas ir sekretorius.
Paskelbus naują konstituciją Praedicate evangelium, ji „pertvarkė” biuro kompetencijas ir „įvyko tam tikra kaita”, rugsėjo 29 d. spaudos konferencijoje sakė dikasterijos sekretorė sesuo Alessandra Smerilli (Alesandra Smerili).
Dikasterijos prefektas kardinolas Michaelas Czerny (Maiklas Černis) sakė, kad dikasterijos misija – „padėti Bažnyčiai skatinti integralią žmogaus raidą”, t. y. kiekvieno žmogaus „vystymąsi, augimą, klestėjimą įvairiose jo egzistencijos dimensijose”.
„Keli iš mūsų, – pridūrė jis, – negali būti laimingi ar integraliai išsivystę, jei kiti iš mūsų yra nepakankamai išsivystę, blogai išsivystę ar tiesiog visiškai nuošalyje.”
Pasak kardinolo, dikasterijoje vykstantis procesas yra toks: apmąstomos problemos, dėl kurių kenčia žmonės, „pagrindinės neteisybės, į kurias reikia reaguoti, kad žmonės galėtų klestėti”, apmąstomas atsakas ir įžvelgiamas jo ryšys su kitomis problemomis bei parengiamas veiksmingas pasiūlymas dėl vietinės Bažnyčios veiksmų.
„Rūpesčių gali būti įvairių formų”, – sakė jis, vardydamas žmogaus teises, sveikatą, neteisingumą, teisinę sistemą, kalėjimų sistemą, ginkluotę, smurtą, ekonomiką ir darbą, aplinką ir humanitarines ekstremalias situacijas.
„Sąrašą galima tęsti be pabaigos. Mes neturime uždaro sąrašo. Neturime pageidaujamo sąrašo. Norėtume išklausyti ir per tai nustatyti prioritetus, į kuriuos turime atkreipti dėmesį”, – sakė M. Czerny.
Integralumas
Ką reiškia žodis „integralus” dikasterijos kontekste? M. Czerny spaudos konferencijoje žurnalistams sakė, kad šis žodis, taikomas „žmogaus vystymuisi”, reiškia autentišką ir evangelinį, priešingą netikram, siauram ir išnaudojančiam.
„Žodis integralus yra… sunkus žodis paaiškinti, kaip popiežius Pranciškus dažnai sako daug aiškiau ir paprasčiau, – sakė jis, -,visi esame susiję'”. Tai bent jau viena iš svarbių „integralus” reikšmių”.
Kardinolas sakė, kad žmonės linkę susitelkti į jiems svarbius dalykus, pamiršdami kitų poreikius.
„Galiu tapti, taip, sakyčiau, apsėstas savo asmeninio pasitenkinimo, nesuvokdamas, kad iš tikrųjų negaliu būti patenkintas, ir tikrai ne tikėjimo požiūriu, jei tai vyksta kitų sąskaita, – sakė kardinolas. – Jei dėl to, kad aš galėčiau klestėti, iš kitų žmonių atimama, vadinasi, mano klestėjimui kažkas iš esmės ir morališkai negerai. Ir tai glūdi arba yra numanoma integralumo idėjoje.”
Restitucija
Po reorganizacijos dikasterija savo darbo eigą apibūdina kaip trijų dalių procesą: klausymasis-dialogas, tyrimas-refleksija ir bendravimas-restitucija.
Žodžio „restitucija” vartojimo idėja, kaip sakė M. Czerny žurnalistams per trumpą individualų pokalbį, yra teisingumo elementas. Jis pabrėžė, kad restitucija „reiškia atkurti tai, kas buvo duota”, bet ne tai, kas buvo atimta. „Yra daugybė situacijų, kai vargšai išreiškė savo susirūpinimą, pasidalijo savo rūpesčiais su žmonėmis, o žmonės pasakė: ,O, tai labai blogai’, ir tada jie nuėjo”, – sakė jis.