Naudotis pasauliu, bet pasauliui nevergauti

Tada giedos iš džiaugsmo visi girių medžiai Viešpaties Artume, nes jis ateina, nes jis ateina teisti žemės. Atėjo pirmą kartą, ateis ir antrą. Pirmą kartą Evangelijoje skambėjo šie jo žodžiai: Nuo šiol jūs matysite Žmogaus Sūnų, ateinantį debesyse. Ką reiškia nuo šiol? Nejaugi Viešpats neateis vėliau, kai jį apraudos visos žemės tautos? Iš pradžių jis atėjo per savo šauklius ir pripildė visą pasaulį. Nesipriešinkime jo pirmajam atėjimui, kad neišsigąstume antrojo.

Tai ką gi privalo daryti krikščionis? Naudotis pasauliu, bet pasauliui nevergauti. Ką tai reiškia? Turėti, tarsi neturėtų. Apaštalas šitaip sako: Sakau jums, broliai: laikas trumpas! Belieka tiems, kurie turi žmonas, gyventi, tarsi jų neturėtų, ir kurie verkia, tarsi neverktų, ir kurie džiaugiasi, tarsi nesidžiaugtų, ir kurie perka, tarsi neįsigytų, ir kurie užsiėmę pasaulio reikalais, kaip neužsiėmę. Nes šio pasaulio pavidalas praeina. Aš norėčiau, kad jūs gyventumėte be rūpesčių.

Kuris gyvena be rūpesčių, tas saugiai laukia, kada pasirodys jo Viešpats. Kas čia per Kristaus meilė – bijoti, kad ateis? Ar negėda jums, broliai? Mylime ir bijome, kad jis ateis? Ar iš tikrųjų mylime? O gal labiau mylime savo nuodėmes? Verčiau neapkęskime savo nuodėmių ir mylėkime tą, kuris ateis už nuodėmes bausti. Jis ateis, ar norime mes to, ar nenorime; o jeigu dabar neateina, dar nereiškia, kad neateis. Ateis, o kada – tu nežinai; bet jeigu ras tave pasirengusį, tau nesvarbu, kad nežinai.

Šv. Augustinas (392–422)

Būtume dėkingi, jei mus paremtumėte
Exit mobile version