Mokslininkas aiškina, kad Motinos Teresės „dvasinė tamsa“ nebuvo depresija ar tikėjimo praradimas

ŠaltinisCNA

„Dvasinę tamsą“, kurią Motina Teresė aprašo savo raštuose, gali būti sunku suvokti, tačiau, pasak Motinos Teresės instituto surengtoje mokslinėje konferencijoje dalyvavusio lektoriaus, šį tuštumos jausmą sukėlė ne depresija ar tikėjimo praradimas.

Kalkutos šventosios Teresės „tamsioji sielos naktis“ buvo savita charizma, kuri padėjo jai gyventi tikėjimu ir tarnauti kitiems, o ne paprastas cheminis disbalansas, sukeliantis depresiją ar katalikų tikėjimo atsisakymą, sakė Lojolos universiteto Merilende (JAV) filosofijos profesorius Derekas McAllisteris (Derekas Makalisteris) rugsėjo 6 d. simpoziume, surengtame Amerikos katalikiškame universitete Vašingtone, praėjus dienai po šventosios minėjimo dienos.

„Jei tai psichinės emocinės problemos, jos savaime neskatina dorybių ir nedidina santykio su Dievu gilumo“, – sakė D. McAllisteris. „Tuo tarpu tamsiosios naktys, kaip žinome, savaime labai padidina meilę, nuolankumą, kantrybę ir pan. Ir jos neabejotinai paruošia žmogų gilesnei maldai“.

Paskaitoje daugiausia dėmesio skirta kai kuriems Motinos Teresės laiškams, kuriuose aprašoma tuštuma ir dvasinė tamsa – iš esmės nesugebėjimas pajusti Dievo buvimo. Šventoji Teresė, įkūrusi Gailestingumo misionierių vienuoliją, buvo albanė sesuo, didžiąją gyvenimo dalį praleidusi tarnaudama vargšams Kalkutoje, Indijoje. Ji buvo kanonizuota 2016 m.

„Tamsa tokia tamsi, ir aš esu viena“, – rašė šventoji Teresė. „Nereikalinga, apleista. Širdies, trokštančios meilės, vienatvė nepakeliama. Kur yra mano tikėjimas? Net giliai viduje nėra nieko, tik tuštuma ir tamsa. Mano Dieve, koks skaudus šis nežinomas skausmas? Skauda be perstojo“.

Šventoji Teresė dar rašė, kad „Dievo vieta mano sieloje tuščia, manyje nėra Dievo“ ir „aš tik ilgiuosi ir trokštu Dievo, o paskui jaučiu, kad Jis manęs nenori – Jo nėra“.

Profesorius pažymėjo, kad ir kiti šventieji patyrė tokius jausmus, ir paminėjo XVI a. Šv. Kryžiaus Jono parašytą poemą „Tamsiąją sielos naktį“ bei vėlesnius jos komentarus. Joje aprašoma ispanų mistiko tikėjimo krizė ir nesugebėjimas pajusti Dievo buvimo, nors Dievas tikrai buvo šalia.

Motinos Teresės instituto prezidentas tėvas Brianas Kolodiejchukas (Brajanas Kolodiejčiukas) sakė CNA, kad organizacija veikia kaip „Motinos Teresės centro akademinis padalinys“, kuris daugiausia dėmesio skiria jos raštams ir žodžiams. Jis sakė, kad Motinos Teresės šventumas yra „daug gilesnis“, nei daugelis supranta.

„Manau, kad ji turi žinią Bažnyčiai, – kalbėjo jis. – Ji buvo viena iš didžiausių praėjusio amžiaus asmenybių.“

SUSIJĘ STRAIPSNIAI

Būtume dėkingi, jei mus paremtumėte
Exit mobile version