Lietuvos verslininkai susivienijo ir savo žvilgsnį nukreipė į šalies ateitį – naujagimius ir jų šeimas. Ketvirtadienį, sausio 18 d., įvykusiame verslo klubo šventiniame gerumo aukcione surinkta suma – 35 tūkst. eurų – skirta naujagimių intensyvios terapijos įrangai VULSK Santaros klinikose įsigyti.
Geriems darbams surinktos paramos suma kasmet auga
Lietuvoje kasdien anksčiau laiko gimsta 3-4 kūdikiai ir jie sudaro didžiausią naujagimių pacientų grupę. Nuolat tobulėjančios pažangios technologijos leidžia išgelbėti vis daugiau pasaulį anksčiau laiko išvydusių naujagimių. Vis dėlto verslininkus vienijantis „BNI Gediminas“ klubas atkreipė dėmesį, kad netrūksta iššūkių tokius vaikus užauginti sveikais ir pilnaverčiais piliečiais.
„Svarbiausia, kad surinkti pinigai bus panaudoti kilniam tikslui, kurį siejame su Lietuvos ateitimi. Verslininkus vienijantis „BNI Gediminas“ klubas laikosi „Givers Gain“ (liet. „laimi besidalinantieji“) filosofijos, todėl turi tradiciją į verslo klubą priimti vieną nevyriausybinę organizaciją, kuri padėtų įgyvendinti verslininkų labdaros tikslus ir koordinuotų klubo labdaros fondą. Asociacijos „Neišnešiotukas“ vadovė Asta Radzevičienė atliepė mūsų klubo tikslus, nes klubo vienijamiems verslininkams rūpi Lietuvos vaikai ir jų sveikata“, – sako verslo klubo „BNI Gediminas“ komunikacijos koordinatorius, klubo Lyderystės komandos atstovas, bendrovės „Lazy House robotics“ vadovas Aleksej Traškin.
„BNI Gediminas“ klubo nariai asociacijai „Neišnešiotukas“ skirtą labdaros aukcioną surengė pirmą kartą, bet tai – toli gražu ne pirma verslininkus vienijančio klubo parama nevyriausybinėms organizacijoms. Pernai analogiško renginio metu surinkta aukų suma, tuo metu įvardinta rekordine, siekė 22 851 Eur ir ji atiteko portalo „Aukok.lt“ iniciatyvoms.
A. Traškin džiaugiasi nauju verslininkų dosnumo rekordu: šiais metais 35 tūkst. eurų sumą bendromis pastangomis surinko 38 renginio dalyviai, o tai reiškia, kad pasirinkta iniciatyva yra aktuali ir svarbi.
Valstybės skiriamų lėšų toli gražu nepakanka
„Surinkta suma yra tikrai nemaža. Planuojame įsigyti inventorių, kuris būtų naudojamas VULSK Santaros klinikų Neonatologijos centro Naujagimių intensyvios terapijos skyriuje. Tai būtų sveikatinimo paskirties įranga, pirmiausia skirta patiems mažiausiems neišnešiotiems ir sergantiems naujagimiams. Ši parama ypač svarbi dėl to, kad turime didelę problemą Lietuvoje – gimstamumas mažėja, ir dėl to kiekvienas naujagimis yra aukso vertės, kiekvieno gyvybę išsaugoti, padėti jai kabintis į gyvenimą mums yra labai svarbu“, – sako Asta Radzevičienė, asociacijos „Neišnešiotukas“ ir iniciatyvos „Auginu Lietuvą“ vadovė.
Pasak jos, nors daugelis galbūt įsivaizduoja, kad naujagimių sveikatai skirtos įrangos mūsų šalyje netrūksta, deja, naujos, tausojančios ir efektyvios įrangos įsigijimui valstybė lėšų skiria nepakankamai. Netgi didžiosios ligoninės patiria iššūkį, kai reikia gelbėti neišnešiotų naujagimių gyvybes, sukuriant jiems tinkamas priežiūros ir gydymo sąlygas, nes negali įsigyti modernios ar inovatyvios įrangos. Šiuo metu Santaros klinikose naudojama įranga buvo atnaujinta prieš 15 metų, ji yra pagaminta pagal pasenusią, nuo šių dienų galimybių smarkiai atsiliekančią technologiją, gendanti, dėl to padėtis yra įtempta, praradimų grėsmė didžiulė.
Asociacijos „Neišnešiotukas“ vadovė džiaugiasi, kad išskirtinio klubo vienijami Lietuvos verslininkai yra tokie motyvuoti, socialiai atsakingi ir susitelkę atliepė tokį svarbų poreikį.
„Didžioji dalis naujagimių sveikatai palaikyti skirtos paramos, deja, ateina iš rėmėjų. Gydymo įstaigos pajėgios įsigyti vos vieną kitą aparatą, ir tiek tikrai nepakanka. Jei nebūtų dėkingų šeimų, individualių rėmėjų, socialiai atsakingų įmonių, įvairių specialių renginių, labdaros akcijų, realybė būtų gerokai liūdnesnė“, – pasakoja A. Radzevičienė.
Aukcione – nuo meno kūrinių iki galimybės pavairuoti vilkiką
Jau tradicine tapusi metų pradžioje organizuojama „BNI Gediminas“ verslo klubo šventė įprastai derinama su šventine vakariene ir labdaros aukcionu, kurio prizus skiria patys verslo klubo nariai. Be aukcionui pateiktų įsigyti vertingų meno kūrinių, siūlomos ir įtraukiančios patirtys, kaip pavyzdžiui, bilietai į krepšinio rungtynes, teniso treniruotė su profesionalu, aktyvaus vairavimo programa, galimybė pavairuoti vilkiką komandai ar draugų grupei, kvietimas į grožio procedūrą, meistravimo įrankių rinkinys, kvietimas į grilio vakarėlį su įvairiopa degustacija ir pan.
„Tai – azartiškas, puikų emocinį užtaisą teikiantis žaidimas, kai daiktas įsigyjamas už gerokai didesnę kainą nei jo reali rinkos vertė. Pavyzdžiui 100 Eur vertės daiktas atneša į labdaros krepšelį 1000 Eur. Gerą jausmą padidina ir tai, kad šiuo žaidimu įtraukiame bei skatiname aukoti prasmingiems darbams“, – teigia verslo klubo komunikacijos koordinatorius A. Traškin.