Rugpjūčio mėnesį asociacija „Laisvi pasirinkimai“ (lenk. „Wolne Wybory”), vienijanti garsius Lenkijos medikus, tarp kurių yra ir Oksfordo universiteto profesorius, „Wolne Wybory” pirmininkas hab. dr. V. Julianas Korab-Karpovičius (W. Julian Korab-Karpowicz), dr. Zbignievas Halatas (Zbigniew Hałat), epidemiologas, buvęs Lenkijos Sveikatos apsaugos ministerijos vyriausiasis sanitarijos inspektorius, valstybės sekretoriaus pavaduotojas bei kiti šalies mokslininkai iš Varšuvos, Liublino, Hamburgo paskelbė laišką Lenkijos vyskupų konferencijos pirmininkui, šios šalies Bažnyčios kunigams.
Šiuo laišku mokslininkai kreipėsi dėl bažnyčių ir parapijų įtraukimo skiepijimo nuo Covid-19 punktams steigti. Juo norima informuoti dvasininkus apie tokių sprendimų etines, teologines ir socialines pasekmes.
„Jau daugiau nei metus Lenkijoje ir kitose šalyse skleidžiama propaganda apie koronaviruso SARS-CoV-2, sukeliančio ligą COVID-19, grėsmę. Šios ligos ir jos grėsmės statistika yra gerokai perdėta. Nepaisant Lenkijos pasirašytos Žmogaus teisių ir biomedicinos konvencijos, kurioje numatyta, kad būtina atvirai diskutuoti medicinos klausimais, nepriklausomų mokslininkų ir gydytojų, kurie atkreipia dėmesį į klastotes, susijusias su pandemija, ir pavojus, susijusius su eksperimentiniais preparatais, vadinamais „vakcinomis”, pagrįstais modifikuotomis mRNA ir DNR technologijomis, balsai nutildomi (žr. Mokslininkų ir gydytojų kreipimąsi dėl skiepų ir vėlesnius apeliacinius skundus). Dėl šių priežasčių Romos Katalikų Bažnyčios kunigai jokiu būdu neturėtų sutikti nei su tolesniais apribojimais, lemiančiais religinių apeigų apribojimus, nei su eksperimentinės vakcinacijos skatinimu“, – rašoma laiško pradžioje.
Vėliau atkreipiamas dvasininkijos dėmesys į vakcinų kilmę. Klausiama, ar kunigai supranta, kas yra vadinamosios kamieninės ląstelės, ir kaip jos gaunamos? Laiško autoriai primena, kad Karolina Novačik-Tomasik (Nowaczyk-Tomasik), atstovaujanti „Pfizer BioNTech” įmonei, Lenkijos „Marijos radijo” laidoje paklausta apie kamienines ląsteles, atsakė: „Kai kuriuose (bet ne visuose) vakcinos programos laboratoriniuose tyrimuose buvo naudojamos HEK293 ląstelės”.
„Kas yra HEK293 ląstelės?“, – retoriškai klausia mokslininkai. „HEK293 yra žmogaus embrioninės inkstų ląstelės. „HEK” – tai sutrumpinimas, reiškiantis ‚Human Embryonic Kidney‘, o ‚293‘ nurodo eksperimentų, kuriuos mokslininkas atliko kurdamas šią ląstelių liniją, skaičių.
HEK293 ląstelės yra gautos iš abortų. HEK-293 ląstelių linija naudojama dviejų tipų eksperimentinėms vakcinoms nuo COVID-19 gaminti.
Ar tai neturėtų paskatinti mus atidžiau apsvarstyti, su kokiu produktu turime reikalą, kai esame taip įkyriai įtikinėjami sutikti skiepytis, kai mums žadamas atlygis už skiepijimą ir ne kartą esame verčiami skiepytis? Kodėl šiuo klausimu nevyksta pagrįstos mokslinės diskusijos? Turime moralinę teisę kelti klausimus apie mRNA ir DNR preparatų, vadinamų „vakcinomis”, gamybos proceso teisingumą, taip pat apie jų platinimo teisingumą, ypač mūsų parapijose ir su mūsų klebonų pritarimu“, – teigiama laiške.
Taip pat primenamos 1947 metais priimto Niurnbergo kodekso nuostatos. „Tai tarptautinis dokumentas, parengtas remiantis žiauriais Antrojo pasaulinio karo metais vykdytais eksperimentais su žmonėmis, kuriame reglamentuojamas medicininių procedūrų ir eksperimentų atlikimas. Jame aiškiai nurodoma, kad „savanoriškas eksperimento dalyvio sutikimas yra absoliučiai būtinas” ir kad „eksperimentas turėtų būti naudingas visuomenės gerovei, o to neįmanoma pasiekti kitais metodais ar priemonėmis”, – kunigus informuoja kreipimosi autoriai.
Laiške pastebima: „Tuo tarpu užuot taikę alternatyvius COVID-19 gydymo metodus, pavyzdžiui, amantadinu, apie kuriuos ne kartą rašė daktaras Włodzimierz Bodnar, yra propaguojamas skiepijimas eksperimentiniais preparatais, vadinamais „vakcinomis”, ir dažnai žmonės yra verčiami tai daryti (daug prievartos atvejų pasitaiko, be kita ko, kariuomenėje ir sveikatos priežiūros įstaigose).
ES strategijoje dėl COVID-19 vakcinų Europos Komisija nurodė, kad: „Vakcinos kūrimas paprastai trunka ilgiau nei 10 metų. Saugios ir veiksmingos vakcinos kūrimas yra labai sudėtingas procesas. Todėl nurodoma, kad Europos Komisija taikys specialią, pagreitintą procedūrą dėl sąlyginio leidimo prekiauti vakcinomis”. Eksperimentinis vakcinų pobūdis taip pat minimas daugelyje profesinių leidinių.
Todėl skiepijimas turi būti laikomas dalyvavimu medicininiame eksperimente ir gali būti tik savanoriškas. Tai aiškiai pabrėžė Europos Taryba 2021 m. sausio 27 d. rezoliucijoje, kurioje teigiama, kad būtina užtikrinti, jog piliečiai būtų informuojami, kad skiepijimas nėra privalomas, ir kad niekam nebūtų daromas socialinis spaudimas“.
Vėliau aptariamas vakcinų veiksmingumo klausimas. „Kadangi tai yra medicininis eksperimentas, abejotinas yra tikrasis jų veiksmingumas, kuris, kaip teigiama gamintojų reklaminėje medžiagoje, buvo 90 %. Viena iš šalių, kurioje buvo skiepijama daugiausiai, yra Izraelis. Izraelio gydytojas daktaras Kobis Havivas (Kobi Haviv), Jeruzalės Herzogos ligoninės direktorius, rašo: „85-90 proc. šiuo metu hospitalizuojamų pacientų sudaro visiškai paskiepyti pacientai ir tai taikoma 95 proc. ūmiai susirgusių pacientų. Vakcinų veiksmingumas mažėja”.
Čia pat priduriama: „Atsiranda mokslinių tyrimų, kuriuose teigiama, kad paskiepyti žmonės bus mažiau atsparūs naujiems koronaviruso variantams nei neskiepyti žmonės. Kiekvienas kvėpavimo takų virusas mutuoja, todėl veiksminga vakcina nuo gripo taip ir nebuvo išrasta. Net dabartinę vyriausybės politiką palaikantys medikai teigia, kad „asmenys, pasiskiepiję nuo COVID-19, taip pat gali užsikrėsti koronavirusu”, ypač naujuoju Delta variantu“.
Toliau laiško autoriai atkreipia dėmesį į Lenkijoje vykdomą vakcinacijos kampaniją: „Nepaisant daugybės nežinomųjų, mūsų vyriausybė, plačiu mastu vykdydama Nacionalinę imunizacijos programą, skatina eksperimentinio pobūdžio skiepus. Nuolat esame spaudžiami, o kartais net verčiami ir šantažuojami darbovietėse ir mokyklose, kad pasiduotume šiam nežinomo veiksmingumo ir nežinomų pasekmių medicininiam eksperimentui, kurio neigiamas šalutinis poveikis tampa vis akivaizdesnis. Nuolat gauname pranešimų apie staigius susirgimus ir net mirties atvejus netrukus po skiepijimo.
Prof. Peteris Širmacheris (Peter Schirmacher), Heidelbergo universiteto Patologijos instituto direktorius teigia: „Nepakankamai įvertinamas mirtinų skiepijimo pasekmių skaičius”. Jis vertina, jog 30-40 % žmonių, mirusių per dvi savaites po vakcinacijos, mirė būtent dėl šios priežasties. Nors valdžios institucijos daro viską, kad nutylėtų apie gaunamą nerimą keliančią informaciją, vis daugiau tokių pranešimų patenka net į pagrindinę žiniasklaidą“.
Taip pat mokslininkai nurodo tris, jų manymu, esminius visuomenę klaidinančius mitus apie vakcinaciją:
1. Vienintelis būdas sustabdyti pandemiją yra skiepai nuo COVID-19 – tai netiesa, nes ligą galima gydyti ir sumažinti mirčių skaičių tokiais vaistais kaip amantadinas, ivermektinas ir daugeliu kitų arba sąmoningai stiprinant imuninę sistemą.
2. Vienintelis būdas pasiekti kolektyvinį imunitetą yra visuotinis skiepijimas – tai melas, nes kolektyvinis imunitetas pasiekiamas ir natūraliai užsikrėtus. Publikacijoje „Antibody Evolution after SARS-CoV-2 mRNA” tarptautinis devyniolikos mokslininkų kolektyvas įrodė, kad natūralus užsikrėtimas COVID-19 yra daug naudingesnis nei skiepijimas, nes natūralios infekcijos metu atrinktos atminties ląstelės yra stipresnės ir gausesnės nei vakcinacijos metu sukurtos atminties ląstelės.
3. Vakcinos yra visiškai saugios – tai dar vienas melas, nes faktai rodo, kad yra daug komplikacijų, susijusių su COVID-19 vakcina (kardiotoksiškumas, moterų reprodukcinės sveikatos sutrikimai, nervų sistemos sutrikimai, kraujo krešuliai), o Sveikatos apsaugos ministerijos duomenimis, nuo Nacionalinės skiepijimo programos pradžios, t. y. nuo 2020 m. gruodžio 27 d. iki 2021 m. birželio 5 d., mirė 730 žmonių, paskiepytų dviem vakcinos dozėmis, ir 3170 žmonių, paskiepytų viena vakcinos doze.
Laiško pabaigoje primenamos Evangelijos pagal Joną eilutės apie Gerąjį Ganytoją, kuriomis remiantis klausiama kunigų: „Ar jūs vis dar esate mūsų geri ganytojai, ar tik įbauginti samdiniai?“
Be kita ko, išreiškiamas „gilus susirūpinimas šiuo didžiuliu bendruoju gėriu, kuris yra Šventoji Bažnyčia“. Kunigai apmąstyti šią temą. „Remdamiesi Lenkijos Bažnyčios tradicija, raginame jus kartu su visuomene ginti Lenkiją“, – prašoma laiške.