Kilo diskusijos, kai Brazilijos arkivyskupas suteikė komuniją musulmonų šeichui

ŠaltinisCNA

Londrinos (Brazilija) arkivyskupas Geremias Steinmetzas per kardinolo Geraldo Majella Agnelo, kuris neseniai mirė sulaukęs 89 metų, laidotuvių Mišias suteikė komuniją musulmonų šeichui. Incidentas sukėlė diskusijų tarp katalikų, o prelatas arkivyskupijos interneto svetainėje paskelbė paaiškinimą dėl to, kas įvyko, rašo CNA.

Kai kurie žmonės socialiniuose tinkluose klausė, kaip arkivyskupas galėjo duoti Komuniją musulmonų šeichui, ir kritikavo prelatą.

Rugpjūčio 28 d. Londrinos katedroje buvo laikomos laidotuvių Mišios, kuriose arkivyskupas suteikė Eucharistiją šeichui Ahmadui Salehui Mahairi iš Rei Faiçal mečetės. Kilus ginčui, G. Steinmetzas kreipėsi į islamo lyderį dėl „atgarsio, kurį sukėlė jo teikta Komunija”.

Rugpjūčio 30 d. paskelbtame paaiškinime Brazilijos arkivyskupas teigė, kad šeichas pažinojo kardinolą Agnelo nuo devintojo dešimtmečio „kaip draugą, nuliūdusį dėl kito draugo laidotuvių. Šeichas yra gerai žinomas žmogus įvairiose visuomenės srityse ir palaiko pagarbius santykius su Katalikų Bažnyčia”.

„Jis taip pat buvo kito Londrinos arkivyskupo, mirusio Albano Cavallino, su kuriuo artimai bendravo, draugas. Kaip draugas jis dalyvavo Eucharistijos šventime ir, įžengęs į Komunijos eilę, priėmė Kristaus Kūną”, – aiškino G. Steinmetzas.

„Šventųjų Mišių transliacijos vaizduose matyti, kaip šeichas Mahairi priima Eucharistiją iš mano rankų, tačiau nematyti, kaip jis ją suvalgo. Atsižvelgdamas į šių vaizdų atgarsį, paprašiau Londrinos arkivyskupijos generalinį vikarą tėvą Rafaelį Solano pasikalbėti su šeichu ir išsiaiškinti situaciją”, – tęsė arkivyskupas.

Tuomet G. Steinmetzas nurodė, kad šeichas „labai apgailestavo dėl to, kas įvyko, nes jis nenorėjo įžeisti Katalikų Bažnyčios”, ir pasakė vikarui, kad priėmęs Jėzų „nuėjo į savo suolą, atsisėdo ir suvalgė Eucharistiją. Pasak jo, arkivyskupas Albano prieš daugelį metų jam paaiškino, kad Eucharistija yra Jėzaus, islamo laikomo pranašu, kūnas”, kaip pažymėta Vatikano II Susirinkimo dokumente „Nostra aetate” (lot. „Mūsų laikais”) apie Bažnyčios santykius su nekrikščioniškomis religijomis.

Po šio paaiškinimo prelatas manė, kad dabar viskas aišku, ir pacitavo keletą ištraukų iš popiežiaus Pranciškaus 2022 m. paskelbto dokumento „Desiderio Desideravi”, kuriame kalbama apie Dievo tautos liturginį ugdymą.

Londrinos arkivyskupas pacitavo teksto paragrafo nr. 6, kuriame Šventasis Tėvas teigia: „Tačiau kiekvieną kartą, kai einame į Mišias, pirmoji priežastis yra ta, kad mus ten traukia Jo troškimas. Iš mūsų pusės galimas atsakas – kuris taip pat yra reikliausia askezė – kaip visada yra tas atsidavimas šiai meilei, leidimasis būti jo traukiamiems.”

Toliau Steinmetzas rėmėsi 65-uoju numeriu, kuriuo baigiamas popiežiaus dokumentas ir kuriame teigiama: „Palikime savo polemiką ir kartu įsiklausykime į tai, ką Dvasia sako Bažnyčiai. Saugokime savo bendrystę. Ir toliau stebėkimės liturgijos grožiu. Paschos slėpinys mums buvo dovanotas. Leiskime, kad mus apimtų troškimas, jog Viešpats ir toliau trokšta su mumis švęsti savo Velykas.”

Kanonų teisės kodekso 844 kanonas, visuotinę Bažnyčią reglamentuojanti norma, nustato, kad „katalikų dvasininkai teisėtai teikia sakramentus tik tikintiesiems katalikams”.

Katalikų Bažnyčios katekizmo Nr. 1355 teigiama: „Komunijos metu, sukalbėjus Viešpaties maldą ir sulaužius duoną, tikintieji gauna „duoną, nužengusią iš dangaus“, ir „išganymo taurę“ – „už pasaulio gyvybę” (Jn 6, 51) save atidavusio Kristaus Kūną ir Kraują.”

Toliau tekste cituojamas šventasis Justinas Kankinys: „Kadangi ta duona ir vynas, senoviniu posakiu tariant, tapo „sueucharistinti”, tai „šį maistą mes vadiname Eucharistija, ir niekam nevalia jo priimti, jei netiki tiesomis, kurių mokome, jei nėra nuplautas nuodėmių atleidimu, nėra naujai atgimęs ir negyvena taip, kaip Kristus yra nurodęs“.

10 KOMENTARAI

Būtume dėkingi, jei mus paremtumėte
Exit mobile version