Kai kurioms elgesio formoms nereikėtų pritarti dėl jų daromos žalos

Anksčiau spaudoje buvo pranešta apie Rusijos socialinės žiniasklaidos influencerės Žanos Samsonovos mirtį. Galbūt šis vardas jums mažai ką sako, tačiau Ž. Samsonova išgarsėjo rašydama tinklaraščius apie savo ekstremalią žalių atogrąžų vaisių dietą. Ji mirė nuo nepakankamos mitybos sulaukusi 39 metų amžiaus.

Klausiate, kaip tai susiję su „Costa coffee” reklama, kurioje vaizduojamas androginiškos išvaizdos animacinis personažas mėlynais plaukais, geltonais šortais, su puodeliu kavos… ir mastektomijos randais? Atsakymas paprastas – kai kurioms elgesio formoms nereikėtų pritarti dėl jų daromos žalos. „Costa” reklama yra puikus pavyzdys.

„Costa coffee” savo reklamą grindžia tuo, kad ji skatina įtrauktį ir įvairovę. Prekybos tinklo atstovas spaudai sakė: „Costa Coffee kavinėje mes švenčiame savo klientų, komandos narių ir partnerių įvairovę … Norime, kad visi, kurie su mumis bendrauja, patirtų mūsų kuriamą įtraukią aplinką, skatinančią žmones jaustis laukiamus, laisvus ir begėdiškai didžiuotis savimi.” Vaizdas, matyt, buvo paimtas iš Braitone praėjusiais metais LGBT mėnesio proga sukurtos freskos dalies.

Per pastaruosius kelerius metus vaikų, besikreipiančių dėl lyties disforijos, (Jungtinėje Karalystėje, – red. past.) skaičius išaugo nuo 250 vaikų 2011-2012 m. iki daugiau nei 5000 vaikų 2021/22 m. Prieš dešimtmetį dauguma kreipimųsi buvo skirti biologiniams vyrams, tačiau pastaruoju metu situacija pasikeitė – dabar daugiau biologinių moterų kreipiasi dėl gydymo ankstyvoje paauglystėje. Svarbu tai, kad labai didelė dalis abiejų lyčių vaikų, teigiančių, kad kenčia nuo lyties neatitikimo, turi psichikos sveikatos problemų arba yra autistai.

Svarbu tai, kad labai didelė dalis abiejų lyčių vaikų, teigiančių, kad kenčia nuo lyties neatitikimo, turi psichikos sveikatos problemų arba yra autistai.

Jei lyties perėjimo gydymas iš tiesų išspręstų visas problemas, galbūt – tik galbūt – galėtume sakyti, kad reklama yra gera ir nėra pagrindo nerimauti, tačiau vis daugiau atsiranda įrodymų, kad taip nėra. Po gydymo translyčių polinkis į savižudybę išlieka kur kas didesnis nei bendroje populiacijoje – nuo 32 proc. iki 50 proc. jų bent kartą bandė nusižudyti.

Panašiai ir psichikos ligų rodikliai išlieka kur kas didesni: 58 proc. translyčių pacientų nustatyta bent viena psichiatrinė diagnozė, palyginti su 25 proc. lyties nekeitusių asmenų. Be to, nors dėl sunkumų gauti teisingą informaciją tikslius skaičius dar reikia nustatyti, žinome, kad daugėja translyčių asmenų, kurie vėliau labai gailisi dėl savo pasirinkimo ir aktyviai ieško pagalbos, kad galėtų atsisakyti translytiškumo.

Visa tai galima pavadinti neigiamais lyties keitimo gydymo padariniais. Vis dėlto galima klausti, – kadangi jie paveikia tik kai kuriuos, net jei tie „kai kurie” iš tikrųjų yra daugiau nei pusė, ar tai nėra reikšminga? Na, tai svarbu, nes po medicininės ir chirurginės intervencijos yra ir kitų pasekmių, kurios paveikia visus translyčius asmenis, pradedant nevaisingumu ir sunkumais, susijusiais su lytiniu susijaudinimu, baigiant poreikiu visą gyvenimą vartoti vaistus ir ilgu galimų sveikatos problemų sąrašu, pavyzdžiui, kraujo krešuliais ir osteoporoze.

Visa tai sudėjus į vieną visumą, neperdėsime sakydami, kad tokio gydymo veiksmingumas geriausiu atveju yra problemiškas, o blogiausiu – visiškai pavojingas. Tuomet kyla klausimas: kodėl bent kiek sveiko proto turintis žmogus siekia šlovinti tokį nereikalingą ir pavojingą kūno žalojimą?

„Costa coffee” akivaizdžiai laikosi „woke bandwagon” (liet. „pabudimas”) ir ketina apie tai garsiai kalbėti, tačiau skatinti pažeidžiamas jaunas mergaites žaloti savo sveiką kūną yra ne tik neatsakinga, bet ir baisiausia piktnaudžiavimo forma. Krūtų nupjovimas nėra šaunu, kaip siūloma reklamoje – tai greičiau medicininis mazochizmas, dėl kurio ateityje jos greičiausiai labai gailėsis. Kaip jau minėta pradžioje, kai kurioms elgesio formoms nereikėtų pritarti dėl jų daromos žalos.

„Costa coffee” teigia, kad nori būti įtraukianti ir puoselėti įvairovę, tačiau ką konkrečiai jie čia „įtraukia”? Aišku, kad ne moteris. Ir ne krūties vėžiu sergančias moteris, kurių atžvilgiu ši reklama labai nejautri. Ne, jų deklaruojama įvairovė yra selektyvi ir išskirtinė. Jiems turėtų būti gėda.

3 KOMENTARAI

Būtume dėkingi, jei mus paremtumėte
Exit mobile version