Omahos (didžiausias Nebraskos miestas JAV šiaurės rytuose) arkivyskupija atidės naujos katalikiškų mokyklų politikos dėl lytinės tapatybės ir lyties disforijos įgyvendinimą bei atsižvelgs į tėvų ir pedagogų atsiliepimus, kad 2023-24 mokslo metais paskelbtų naują politiką, rašoma arkivyskupo George’o Lucaso (Džordžo Lukaso) laiške tėvams.
Rugpjūčio 31 d. laiške, kuriuo pasidalijo vietos naujienų stotis WOWT, G. Lucasas rašė, kad vos prieš kelias dienas paskelbta politika bus atidėta ir peržiūrėta atsižvelgiant į „mokyklų administracijos ir mokyklų bendruomenių narių atsiliepimus ir klausimus”.
„Naudodamiesi atsiliepimais parengsime peržiūrėtų normų projektą, kuris bus aiškiau orientuotas ir nekompromituos Jėzaus Kristaus ir Bažnyčios mokymo”, – rašė G. Lucasas, sakydamas, kad peržiūrėta politika bus paskelbta iki 2022 m. pabaigos.
Pagal rugpjūčio 25 d. politiką, kuri turėjo įsigalioti 2023 m. sausio 1 d., visi mokiniai, tėvai, globėjai, darbuotojai ir savanoriai būtų privalėję „elgtis su asmeniu pagal jo biologinę lytį”.
Mokiniai privalėtų naudotis tualetais ir persirengimo kambariais, „atitinkančiais jų biologinę lytį”, ir jiems nebūtų buvę leista dalyvauti mokyklos organizuojamuose šokiuose su tos pačios lyties asmenimis. Be to, mokinių teisė dalyvauti sporto varžybose priklausytų nuo jų biologinės lyties. Pagal tokias gaires, už politikos nesilaikymą darbuotojai gali būti atleisti iš darbo, o mokiniai – pašalinti iš mokyklos.
Pagal šią politiką nebūtų buvę atsisakyta priimti į mokyklą asmenis, patiriančius lyties disforiją, jei mokinys ir tėvai būtų sutikę laikytis mokyklos politikos. Politika draudžia patyčias ar diskriminaciją lyties disforiją patiriančių mokinių atžvilgiu.
Politika taip pat būtų taikoma tėvams ir būsimiems mokiniams. Jei tėvai „priešintųsi mokyklos nurodymams vaikui, susijusiems su katalikiškomis nuostatomis, gerbiančiomis žmogaus asmenį ir žmogaus lytiškumą”, jų vaikas galėtų būti pašalintas iš mokyklos arba atsisakyta jį priimti į mokyklą. Joje sakoma, kad mokinys gali būti pašalintas arba atsisakyta priimti jį į mokyklą, jei mokinio lyties, seksualinės tapatybės ar seksualumo išraiška keltų sumaištį, sutrikdytų katalikiškos ugdymo programos ugdomąjį vientisumą arba sukeltų skandalą.
G. Lucasas laiške pažymėjo, kad katalikiškos mokyklos tarnauja kaip Bažnyčios misijos atvesti žmones pas Jėzų Kristų tęsinys, ir jei tėvai prašo mokyklos bendradarbiauti situacijose, kurios neatitinka Dievo plano dėl lyties, „nukenčia mokyklos ir tėvų partnerystė, todėl reikia įžvalgumo dėl šeimos vietos mokykloje tinkamumo”.
„Savo mokyklose mokiniams perteikiame Dievo meilę Jėzuje Kristuje. Norime, kad jie būtų tikri, jog Dievas juos myli tokius, kokie jie yra, ir siūlo jiems dovanas, kad jie galėtų augti. Augimas yra iššūkis, ir mes stengiamės perteikti Jėzaus buvimą ir gailestingumą, ypač sunkiais momentais”, – rašė jis.
„Mintis, kad lytis gali būti asmeninio pasirinkimo dalykas, kelia grėsmę vaikų ir jaunuolių gerovei. Ji kelia grėsmę Dievo nustatytiems tėvų ir jų vaikų santykiams. Tai Dievo, kaip gyvenimo autoriaus ir tikrojo garbinimo objekto, vietos, išreikštos Pirmajame įsakyme, atmetimas. Tai nesuderinama su mūsų katalikų tikėjimu ir Jėzaus misija”, – rašė jis.
Arkivyskupijos atstovas spaudai pakartojo, kad naujoji politika ir toliau tvirtins Bažnyčios mokymą apie lytį, net ir po peržiūrų.
„Ji grįš iš esmės prie tos pačios politikos. Ji vis dar bus suderinta su Bažnyčios mokymu”, – sakė diakonas Timas McNeilas (Timas Makneilas) rugsėjo 7 d. interviu KETV.
Bent trys Omahos apylinkės katalikiškos mokyklos, kurioms vadovauja vienuolinės bendruomenės, – Kreitono parengiamoji, Diušnio akademija ir Mariano vidurinė – laikraščiui „Omaha World-Herald” teigė, kad neplanuoja įgyvendinti panašios politikos dėl lyties.
Omaha yra viena iš keleto JAV vyskupijų, pastaraisiais metais išleidusių gaires, susijusias su lyčių teorija, remiantis Katalikiškojo ugdymo kongregacijos 2019 m. dokumentu „Vyrą ir moterį Jis sukūrė”, kuriame teigiama, kad Bažnyčia moko apie esminį skirtumą tarp vyrų ir moterų, sutvarkytą prigimtiniu įstatymu ir būtiną šeimai bei žmogaus klestėjimui.
Kelios kitos vyskupijos visoje šalyje, įskaitant Milvokio ir Siuks Falso (Pietų Dakota) vyskupijas, įgyvendino panašią politiką dėl lyties disforijos.