Nuo spalio 14 d. Salamankos katedroje pradedama eksponuoti pirmoji itin tikroviškai atrodanti Kristaus kūno rekonstrukcija, sukurta remiantis Turino drobulės duomenimis.
Iš latekso ir silikono pagaminta skulptūra sveria apie 165 kg. Jos laikysena – mirusio Kristaus, esančio rigor mortis, poza. Kojos šiek tiek sulenktos, rankos sukryžiuotos. Matomas visas ant drobulės esančio vyro kūnas, nieko nepraleista, įskaitant apipjaustymą.
Panaudoti plaukai yra žmogiški, jie matomi visame kūne, nuo kojų iki galvos, su visu tikroviškumu, nepraleidžiant nė vienos detalės.
Priartėjus prie figūros – rankas laikant už nugaros pagal ekspozicijos lankytojams skirtas taisykles – galima stebėti kiekvieną odos porą, strazdanas, blakstienas ir antakius.
Nugara šiek tiek pakelta, todėl ant galvos matyti erškėčių vainiko padarytos žaizdos, o ant pakaušio yra savotiška nedidelė pynė, kuria surišti plaukai. Taip pat matyti mėlynės ant pečių, atsiradusios dėl kryžiaus svorio nešiojimo.
Ant odos matyti kiekviena plėštinė žaizda, atsiradusi dėl plakimo, ir vinių pėdsakai rankose bei kojose, taip pat tarp penkto ir šešto šonkaulių dešinėje pusėje. Nosis sulaužyta, o dešinioji akis sumušta.
Salamankos vyskupas Jose Luisas Retana Gozalo sakė, kad šis hiperrealistinis atvaizdas nereiškia „teologinio konflikto”, nes Paslaptis tapo kūnu. Priešingai, „tai bus pagalba pamatyti Paslaptį, kvietimas į Paslaptį”.
Be nukryžiuotąjį Kristų vaizduojančios figūros, yra parengiamoji ekspozicija, kurioje žiūrovas supažindinamas su plakimo ir nukryžiavimo tikrove bei Šventosios drobulės tyrimais.
Hiperrealistinė skulptūra bando žiūrovui pateikti „žmogaus kokybės kūną be meninio judesio”, be interpretacijos, sukurtą remiantis daugiadisciplininiais moksliniais duomenimis, paremtais Šventosios drobulės tyrimais.
Parodos kuratorius Álvaro Blanco, skyręs daugiau nei 15 metų tyrimams, prieš tai ilgai aiškina istorinius ir mokslinius duomenis, kurių kulminacija – hiperrealistinis kūnas.
Per parodos pristatymą Salamankos katedros zakristijoje A. Blanco prisipažino, kad tą akimirką, kai pamatė baigtą kūną, buvo įsitikinęs, jog „jis yra priešais Jėzų, jis yra priešais Jėzaus iš Nazareto kūno atvaizdą”.
Skulptūrą, vadovaujant Blanco, kūrė menininkų grupė.
Planuojama, kad „Paslaptingasis žmogus”, kurį pristato bendrovė „ArtiSplendore”, besispecializuojanti kultūros ir meno paveldo ekspozicijų ir turizmo srityje, Salamankoje liks nuo keturių iki šešių mėnesių.
„Per ateinančius 20 metų norime aplankyti bažnyčias visame pasaulyje”, – sakė bendrovės vykdomasis direktorius.