Instagramas praleidžia pedofilų spąstus – JAV žiniasklaida

Instagramas tapo prieglobsčiu dideliems, organizuotiems pedofilų tinklams, o jo algoritmai netgi skatina vaikų pornografiją, teigiama dienraščio „Wall Street Journal” paskelbtoje ataskaitoje.  Pritrenkiančią 2800 žodžių ataskaitą pavadinimu „Instagram” klesti didžiulis pedofilų tinklas“, rengė Stanfordo universiteto bei Masačusetso universiteto Amhersto mokslininkai. Jų tyrimo rezultatai buvo negailestingi.

Platformoje veikia daugybė paskyrų, „atvirai skirtų nepilnamečių sekso vaizdų užsakymui ir prekybai“. Sunku patikėti, bet Instagramas leidžia naudoti tokias grotažymes, kaip #pedokekšė ir #vaikųseksas. Platformos savininkė „Meta” („Facebook” motininė kompanija) netgi nukreipdavo vartotojus į paskyras, reklamuojančias vaikų sekso medžiagos pardavėjus.

Instagramas turi daugiau nei 1.3 milijardo vartotojų visame pasaulyje, daugiausiai tarp paauglių. Vienas „Wall Street Journal” ataskaitą pastebėjusių asmenų, buvo ir socialinio tinklo „X” (anksčiau „Twitter”) savininkas Elonas Muskas (Ilonas Maskas). Savo „X” paskyroje žodžio laisvės gynėjas pasidalino žurnalo antraštės kopija su trumpu prierašu – „Verta labai sunerimti“. Musko pasidalinimas sulaukė beveik 50 milijonų peržiūrų.

Kaip pabrėžė Braunstauno instituto atstovas Jeffrey Tuckeris (Džefris Takeris), „Instagram” pedofilų ekosistema klestėjo net tada, kai platforma leidosi į COVID eros „kryžiaus žygį“ prieš paskyras, kurių savininkai abejojo kaukių nešiojimo ar visuotinio karantino nauda. Apibendrindamas „Instagram” aplaidumą šioje vienoje srityje, dienraštis rašo: „Pedofilai jau seniai naudojasi internetu. Tačiau, skirtingai nei forumuose, skirtuose žmonėms, ieškantiems neteisėto turinio, „Instagram” algoritmai gerokai palengvina šią veiklą. „Instagram” sujungia pedofilus ir nukreipia juos į turinio pardavėjus per rekomendacijų sistemas, skirtas susieti asmenis turinčius nišinių interesų.”

„Instagram” paskyrose, parduodančiose tokį turinį, „dažnai teigiama, kad jas valdo patys vaikai ir naudojami atvirai seksualizuoti paskyrų pavadinimai, tokie kaip ‚tavo mažoji kekšė‘“. Naudodami grotažymes, ženklinančias nepilnamečių sekso turinį, tyrėjai aptiko 405 paskyras, kurias tariamai valdė vaikai nuo 12 metų. Jose buvo siūloma neva „pačių vaikų sukurta“ sekso medžiaga. Tokias paskyras sekė dešimtys tūkstančių unikalių vartotojų. Kaip sakoma ataskaitoje: „Stanfordo interneto observatorijos tyrėjai nustatė, kad kai kurios paskyros kviečia pirkėjus užsakyti konkretų turinį. Jų meniu siūlomi vaizdo įrašai, kuriuose vaikai žaloja save, ar „atlieka lytinius aktus su gyvūnais“. Už tam tikrą kainą vaikai gali asmeniškai „susitikti“ su užsakovais.”

Pedofilų valdomos paskyros pasižymi „įžūlumu bei paviršutiniškomis pastangomis užmaskuoti savo veiklą“, rašo „Wall Street Journal”. Pedofilai taip pat naudoja emodžius, kad užkoduotų savo žinutes. Pavyzdžiui, žemėlapio emodžis reiškia „asmenį jaučiantį potraukį nepilnamečiams“; sūrio picos emodžis, reiškia „vaikų pornografiją“ ir pan. […]

Dar daugiau, vartotojams, ieškantiems neteisėtos medžiagos, „Instagram”, parodydavo įspėjimą, kad „šiuose rezultatuose gali būti seksualinės prievartos prieš vaikus vaizdų“, tačiau leisdavo „vis tiek pamatyti rezultatus“. Po to, kai „Wall Street Journal” paklausė „Instagram” apie šią protu nesuvokiamą galimybę, bendrovė ją pašalino taip ir nepaaiškinusi kodėl buvo ją suteikusi.

Patys „Meta” darbuotojai, dirbę su „Instagram” vaikų apsaugos iniciatyvomis, apskaičiavo, kad paskyrų, pirmiausiai siekiančių demonstruoti vaikų sekso scenas, skaičius yra „šimtai tūkstančių, jei ne milijonai“.

Meta savo atsakyme į „Wall Street Journal” užklausą teigė per pastaruosius dvejus metus pašalinusi 27 pedofilų tinklus ir planuoja daugiau tokių pašalinimų. Vien 2023 m. sausį už vaikų saugumo politikos pažeidimus ji panaikino beveik 500 000 paskyrų. Nuo tada, kai žurnalas pradėjo savo tyrimą, „Instagram” „užblokavo tūkstančius grotažymių, kurios seksualizuoja vaikus, kai kurias su milijonais įrašų, ir apribojo savo sistemų galimybę rekomenduoti vartotojams terminus, kurie, kaip žinoma, yra susiję su seksualine prievarta“.

Tačiau bet kuriam sveiko proto stebėtojui šios pastangos yra per vėlyvos, ir jų yra per mažai. Influencerių pamėgta platforma šiuo metu daro įtaką pasaulinei auditorijai, o tai turėtų priversti sudrebėti kiekvieną iš mūsų. Kas bus toliau, „Meta”?

Būtume dėkingi, jei mus paremtumėte
Exit mobile version