Europos Komisija remia platformų Google, Microsoft, Twitter ir Tik Tok mėginimus kovoti su dezinformacija apie pandemiją, kuri skleidžiama internete. Briuselis ypač vertina jų pastangas teikti tikslią informaciją apie tai, kokį poveikį daro iniciatyvos, kovojančios su dezinformacija apie COVID-19. Apie tai rašoma periodinėse ataskaitose, kurias publikuoja ES Komisija, apie iniciatyvas, kurių platformos ėmėsi jau vasario mėnesį.
Komisija rengiasi tęsti bendradarbiavimą su platformomis kovai su melagienomis, netikromis žiniomis.
„Dezinformacija ardo mūsų demokratines diskusijas. Reikia skaidrumo, kad suprastume dezinformaciją ir pasipriešintume jai, skleidžiamai internete”, – sako Europos Komisijos viceprezidentė Vera Jourova. Ji pabrėžia, kad Komisija rengiasi tęsti bendradarbiavimą su platformomis kovai su melagienomis, netikromis žiniomis, bus atnaujintos praktinės gairės kovai su dezinformacija ir sukurta nuolatinė informacijos stebėsenos sistema.
Pastarąjį mėnesį buvo pristatytos kelios naujos idėjos – Tik Tok iniciatyva „Žinokite faktus“. Tai reklaminė juosta, kuri rodoma šalia vaizdo įrašų apie koronavirusą ir vakcinas, ja siekiama informuoti vartotojus apie nepatikrintą turinį ir pranešti apie tai žinios skelbėjui. Vasarį surinktais duomenimis, šia nauja žyma Europos Sąjungoje buvo pažymėti 3 714 įrašų.
Twitter į paieškos sistemą įtraukė nuorodą į patikimą informaciją apie vakcinas ir aktyvavo grotažymę #Vaccinated (paskiepytas) 24 kalbomis, kad vartotojai galėtų išreikšti savo paramą vakcinoms.
Google 27 ES šalyse aktyvavo paieškos funkciją, kuri pateikia patikimą informaciją apie vakcinas ir patikrintą statistiką pagal susijusias užklausas. YouTube pašalino 30 tūkstančių vaizdo įrašų, kuriuose buvo skelbiama informacija, prieštaraujanti sveikatos priežiūros institucijų pranešimams.
Paieškos sistema Bing, priklausanti Microsoft, įdiegė naują funkciją, kuri rodo vakcinavimo progresą ES šalyse. „Bing COVID-19“ užregistravo daugiau nei du milijonus apsilankymų.