Belgų meras: Šv. Mikalojus turėtų būti „labiau marokietis”

Briuselio Sen Žilio rajono meras sakė norįs, kad krikščionių šventasis Mikalojus, su kuriuo siejamos Kalėdos, būtų labiau marokietiškas, kad taip užmegztų ryšį su savo rajono gyventojais.

Sen Žilio meras Jeanas Spinette’as (Žanas Spinė) pareiškė sutiksiantis, kad šventasis Mikalojus (St. Nicholas) per kasmetinį gruodžio 6 d. renginį, kurio metu šventuoju persirengęs vyras aplanko vietines rajono mokyklas, priimtų marokietišką kultūrą, praneša “Sudinfo”.

Spinette’as teigė, kad jo valdžia palaiko ryšius su Maroko miestu Berkane ir kad daugelis jo rajono gyventojų yra kilę iš šio regiono. “Tai būdas rasti ryšį su miesto musulmonų bendruomene”, – sakė jis. “Turėtumėte žinoti, kad daugelis Sen Žilyje gyvenančių žmonių yra kilę iš šio Maroko regiono”.

“Ir man atrodytų komiška, kad Sidi Nicolas aprūpina vaikus klementinais”, – sakė jis. Berkane garsėja klementinų gamyba, o žodis “Sidi” arabų kalba yra pagarbos terminas, kuris gali reikšti “mano valdovas”.

“Mums šventasis Mikalojus turi būti draugiškas tvarumui, gerbti visas religijas ir būti tarptautiškas”, – sakė meras Spinette’as.

Belgijos meras bando padaryti šventąjį Mikalojų labiau musulmonišką ir afrikietišką, nors šventasis Mikalojus buvo krikščionis ir graikas, o viena Austrijos mokykla šiemet visiškai uždraudė šventojo Mikalojaus apsilankymus.

Vokietijos laikraštis “Junge Freiheit” praneša, kad Zalcburgo Plainfeldo savivaldybės vaikų darželis informavo šventojo Mikalojaus apsilankymo gruodžio 6 d. organizatorius, kad šie nesilankytų jų darželyje dėl įvairovės ir “kultūrinių skirtumų”.

Pasak laikraščio, tai pirmas kartas per pastaruosius dešimtmečius, kai krikščionių šventuoju persirengusiam žmogui neleidžiama apsilankyti mokykloje.

tai pirmas kartas per pastaruosius dešimtmečius, kai krikščionių šventuoju persirengusiam žmogui neleidžiama apsilankyti mokykloje.

Centro dešiniosios Austrijos liaudies partijos (ÖVP) narys ir savivaldybės meras Wolfgangas Ganzenhuberis (Volfgangas Ganzenhuberis) sakė, kad kalbėjosi su tėvais, kurie buvo pasipiktinę ir susierzinę dėl tokio vaikų darželio sprendimo.

Jis teigė, kad jį taip pat nustebino vaikų darželio pranešimas ir kad per 14 savo darbo meru metų niekada neturėjo jokių nusiskundimų dėl šventojo Mikalojaus apsilankymo mokyklose. Jis teigė, kad vietos mokyklos kaip kompromisą leido savo vaikams balsuoti, ar šventasis Mikalojus turėtų atvykti į jų mokyklą.

Daugelyje Europos šalių šventasis Mikalojus vaizduojamas atvirai krikščioniškai – jį vaidinantys asmenys dažnai dėvi vyskupo mitrą ir nešioja kryžių arba kryželį, kitaip nei jo amerikietiškasis kolega ar Jungtinės Karalystės Kalėdų Senelis, kurie ne taip atvirai siejami su krikščionybe.

Įvairiuose Europos regionuose šventojo Mikalojaus tradicijos taip pat skiriasi, kai kurios iš jų sulaukė aštrios kritikos, pavyzdžiui, olandų tradicija, kai šventąjį Mikalojaus lydi Zwarte Piet, arba Juodasis Pitas, nes šį personažą vaizduojantys asmenys paprastai būna tamsesnės odos, dėl ko kairiųjų aktyvistai kaltina juos rasizmu.

Tuo tarpu kai kuriose Austrijos dalyse ir Vokietijos Bavarijos regione šventąjį Mikalojų dažnai lydi demoniškos išvaizdos būtybė, vardu Krampusas, kuris padeda šventajam Mikalojui mušdamas neklaužadas vaikus beržinėmis lazdomis, o šventasis Mikalojus dalina dovanas geriems vaikams.

Smurtas dėl Krampuso taip pat buvo kritikuojamas: praėjusiais metais Zalcburge buvo suimti keli asmenys, o 14-metė mergaitė, persirengusi šiuo personažu, buvo sužeista, kai 22 metų jaunuolis bandė nuplėšti jos kaukę.

Tačiau smurtas nėra svetimas istoriniam šventajam Mikalojui, kuris labiausiai išgarsėjo dėl to, kad 325 m. Nikėjos susirinkime dėl arijonų erezijos smogė eretikui Arijui į veidą, nors kai kurie abejoja, ar šis išpuolis iš tikrųjų įvyko.

Būtume dėkingi, jei mus paremtumėte
Exit mobile version