Seime antradienį pristatant siūlymą nuo 2025 metų visiškai uždrausti azartinių lošimų reklamą, Seimo pirmininkė Viktorija Čmilytė-Nielsen sako nepalaikanti visiško draudimo, tačiau, anot jos, reikėtų griežtinti ir stiprinti prevenciją.
„Mano manymu, nereikėtų visiškai drausti, bet reikėtų griežtinti ir stiprinti prevenciją“, – žurnalistams Seime antradienį sakė V. Čmilytė-Nielsen.
Ji teigė, kad dalies Seimo narių pasiūlymas turėtų sulaukti palaikymo po pateikimo, bet esant daugiau įvairių pasiūlymų dėl jų bus diskusijų.
„Šiandieną projektas, kuris bus teikiamas, greičiausiai sulauks palaikymo po pateikimo, tačiau taip pat yra labai daug registruota kitų pasiūlymų, daliai jų dar nėra Teisės departamento išvadų. (…) Jei tos išvados atsiras, tai dar ir šiandien atsiras jie darbotvarkėje“, – sakė Seimo pirmininkė.
„Racionalus yra Liberalų sąjūdžio frakcijos narių užregistruotas pasiūlymas, kuriuo siūloma dalį iš reklamos gaunamų lėšų skirti prevencijai, taip pat žinau, kad ir Vyriausybė yra parengusi, manau, kad turėsime diskusiją. Šiandien yra tik pirmasis etapas, (…) kaip galutinai atrodys priimtas pasiūlymas, matysime ne šiandien“, – sakė ji.
Racionalus yra Liberalų sąjūdžio frakcijos narių užregistruotas pasiūlymas, kuriuo siūloma dalį iš reklamos gaunamų lėšų skirti prevencijai
Azartinių lošimų įstatymo pakeitimų iniciatoriaus Mindaugo Lingės parengtas pataisas parašais parėmė maždaug pusšimtis parlamentarų – daugiausia iš valdančiosios daugumos. Jomis siūloma drausti skleisti informaciją, kad azartinių lošimų bendrovės remia bet kokius viešus renginius, veiklas, fizinius ir juridinius asmenis.
Jei pataisos būtų priimtos, nebeliktų statymų, lažybų, kazino reklamos televizijoje, laikraščiuose, žurnaluose ar portaluose, gatvių stenduose. Ant sportininkų marškinėlių, arenose, vykstant krepšinio, rankinio, futbolo ar lengvosios atletikos bei kitoms varžyboms nebeliktų nei lošimo organizatorių pavadinimų, nei logotipų.
Įmonės informaciją apie lošimų rūšis galėtų skelbti tik lošimų vietoje ar įmonės interneto svetainėje, kurios adresas nurodytas lošimų reglamente.
Lošimų bendrovėms siūloma leisti informaciją apie lošimus skelbti tik leidiniuose, skirtuose šio verslo specialistams. Jos galėtų reklamuoti savo pavadinimą ir prekės ženklą ant buveinės pastato ar lošimų pastato, taip pat prie pat įėjimo.