Sinodo posėdyje dalyvaujantis vienas iš pagrindinių Afrikos prelatų šeštadienį išreiškė įsitikinimą, kad šio proceso rezultatus „visi priims kaip Dievo valią”, praneša CNA.
Kongo kardinolas Fridolinas Ambongo Besungu taip pat stengėsi pasipriešinti tam, ką jis pavadino „perdėtais kai kurių Bažnyčios narių lūkesčiais”, kad Sinodas „išspręs visas jų problemas”. Vietoj to jis teigė, kad šia iniciatyva siekiama suteikti „naujų būdų problemoms, kad ir kokios jos būtų”, spręsti „sinodiškumo dvasia”.
„Nemanau, kad Sinodo tikslus sudaro ne tai, kad susiduriame su tuo ar kitkuo, bet naujas būdas būti Bažnyčia, nauja dvasia”, – sakė Kinšasos arkivyskupas, taip pat Afrikos ir Madagaskaro vyskupų konferencijų simpoziumo pirmininkas.
Jo komentarai, išsakyti per popietinę spaudos konferenciją, kurią surengė Sinodo organizatoriai, sukėlė klausimų apie tikrąją Sinodo galią pačiam nustatyti Bažnyčios kryptį – šis klausimas iškilo neseniai vykusiame popiežiaus Pranciškaus ir penkių kardinolų grupės, kuri Sinodo išvakarėse viešai išsakė rimtas abejones dėl dabar Vatikane įsibėgėjusio proceso, pokalbyje.
Tarp F. Besungu užduotų klausimų buvo ir toks: kaip Sinodo rezultatus galima laikyti autoritetinga Dievo valios išraiška, atsižvelgiant į tai, kad jis neturi ypatingo ekumeninės tarybos statuso, kokį turėjo Vatikano II susirinkimas.
Kardinolas atkreipė dėmesį į „įžvalgumo metodą”, kuriuo vadovaujasi sinodas.
Pirmasis sinodo etapas baigėsi tuo, kad kiekvienas iš 35 circuli minores, arba „mažųjų ratų”, pateikė savo galutines ataskaitas Sinodo sekretoriatui, kuris bus atsakingas už apibendrinamojo dokumento, kurį asamblėja patvirtins baigiamajame Sinodo etape, parengimą.
Prieš pateikdamas savo ataskaitas, kiekvienas diskusijų stalas praėjo kelių etapų procesą, kurio metu visi 12 sėdinčių narių išsakė savo požiūrį į temą, pateikė atsiliepimus apie kitų narių pasisakymus ir išklausė kitų stalų pirmines ataskaitas. Kiekvienas stalas išsirinko „pranešėją”, kuris buvo atsakingas už galutinės ataskaitos santraukos, patvirtintos gavus paprastos stalo narių daugumos pritarimą, parengimą.
Kai kurie pirmojo modulio akcentai buvo tokie: pakrikštytųjų bendraatsakomybė, seminarinis ugdymas ir „energijos suteikimas mąstyti apie naujas dalyvavimo formas ir vietas”.
Ruffini sakė, kad kai kurie iš dažniausiai stalo ataskaitose pasitaikiusių žodžių buvo „Jėzus”, „Bažnyčia”, „bendrystė”, „šeima”, „įsiklausymas”, bendruomenė”, „vargšai” ir „meilė”.
Sinodo darbinio dokumento „Instrumentum laboris” A modulis jau baigtas, todėl pirmadienį Sinodo dalyviai pradės kito modulio „Spinduliuojanti bendrystė” aptarimą. Pagal šią temą planuojama aptarti tokias temas kaip ėjimas kartu su migrantais ir vargšais, konkretūs žingsniai siekiant įtraukti LGBTQ+ tapatybę turinčius asmenis ir įveikti neįgaliųjų atskirtį.