Nauja apklausa rodo, kad Jungtinių Valstijų mokiniai vis dar stengiasi kompensuoti mokymosi nuostolius, patirtus per COVID-19 krizę, o katalikiškų mokyklų mokiniai patyrė mažiau nuostolių.
Šią savaitę paskelbtoje Nacionalinio švietimo pažangos vertinimo tyrimo ataskaitoje nagrinėjami beveik 7 milijonų pradinių ir vidurinių mokyklų mokinių, besimokančių maždaug 20 tūkst. JAV valstybinių mokyklų, testų rezultatai.
Tyrėjai nustatė, kad „2022-23 m. mokinių pasiekimų rezultatai atsiliko nuo iki pandemijos buvusių tendencijų” beveik visų tirtų mokinių, o skaičiai „atsiliko nuo iki pandemijos buvusių vidurkių 1-19 proc. skaitymo ir 6-15 proc. matematikos srityje”.
Ataskaitoje pažymima, kad šis nuosmukis buvo ryškesnis nei stebėtas 2021-2022 m.
Tyrėjai teigė, kad labiausiai nukentėjo vyresniųjų klasių skaitymo gebėjimai. Apskritai vidutiniam mokiniui mokslo metų pabaigoje prireikė daugiau nei keturių mėnesių papildomo matematikos ir skaitymo mokymosi, kad pasiektų bendrą klasės lygį, sakoma ataskaitoje.
Duomenys rodo, kad daugelis katalikiškų mokyklų moksleivių per COVID krizę patyrė gerokai mažiau mokymosi nuostolių nei jų bendraamžiai, besimokantys valstybinėse mokyklose.
Praėjusių metų pabaigoje atliktas Nacionalinio švietimo pažangos vertinimo tyrimas parodė, kad valstybinių mokyklų ketvirtų ir aštuntų klasių mokinių testų rezultatai, palyginti su jų bendraamžiais iš katalikiškų mokyklų, labiau suprastėjo.
Nacionalinės katalikiškojo švietimo asociacijos prezidentas ir generalinis direktorius Lincolnas Snyderis (Linkolnas Snaideris) praėjusį rudenį CNA sakė, kad šiuos džiuginančius skaičius lėmė katalikiškųjų mokyklų noras greitai atnaujinti asmeninį mokymąsi.
Katalikiškos mokyklos „pirmosios perėjo prie nuotolinio mokymo, o po to, praėjus trumpam laikui, pirmosios grįžo prie asmeninio mokymo visur, kur tik galėjo ir kai tik galėjo”, – tuomet sakė L. Snyderis.
„Mūsų mokiniams buvo naudinga, kad mūsų bendruomenės darė viską, ką galėjo pasiūlyti”, – sakė jis.