Dienraštis „Lietuvos rytas“ turės sumokėti 71 tūkst. eurų baudą už publikuotą klaidinančią reklamą.
Vilniaus apygardos administracinis teismas kovo 7 dieną nusprendė, kad Vartotojų teisių apsaugos tarnybos sprendimas buvo teisingas, tačiau iš dalies patenkino bendrovės skundą ir tarnybos skirtą baudą sumažino 24,5 proc. iki 71 tūkst. eurų, BNS pranešė teismas.
„Atsižvelgiant į proporcingumo principą, į tai, kad pareiškėja nutraukė reklamos teikimo sutartį su Panamoje registruota įmone „Direct Group“, pripažino savo pažeidimą, taip pat atsižvelgus į pareiškėjos finansinę padėtį, yra pagrindas baudą sumažinti 25 proc. (iki 70,79 tūkst. eurų) – būtent toks baudos dydis būtų pakankamas užtikrinti atgrasomojo poveikio reikalavimą ir atitinka veiksmingumo, proporcingumo ir adekvatumo reikalavimus“, – BNS teigė teismas.
Vartotojų teisių apsaugos tarnyba pernai liepą pripažino, kad „Lietuvos ryte“ publikuota bendrovės „Direct Group“ produktų reklama yra klaidinanti, ir skyrė 94 tūkst. eurų baudą. „Lietuvos rytas“ sutiko su tarnybos pozicija, bet teismo prašė baudą mažinti iki 40 proc.
Reklamoje buvo siūlomi „stebuklingi“, „biomagnetiniai“ ir „CŽV šnipų technologiją“ turintys gydomieji ir pramoginiai produktai, kurių apibūdinimai pažeidė Nesąžiningos komercinės veiklos vartotojams draudimo įstatymą.
„Vidutinis vartotojas, įvertinęs reklamoje naudotus teiginius ir jos pateikimo būdą, galėjo būti paskatintas priimti ekonominį sprendimą. (…) Minėti teiginiai neatitiko reklamai taikomų teisingumo ir išsamumo kriterijų“, – pažymėjo teismas.
Anot tarnybos, tyrimo laikotarpiu – nuo 2021 metų sausio iki 2022 metų vasario – „Lietuvos rytas“ gavo 116 tūkst. eurų pajamų iš „Direct Group“ produktų reklamos. Jie publikuoti „Lietuvos ryte“ bei leidinio priede „Savaitgalis“.
Tarnyba dienraštį dėl „Direct Group“ reklamos buvo įspėjusi ir 2020 metų gruodį. Tarnybos duomenimis, „Lietuvos rytas“ gavo skundų ir iš vartotojų.