Lietuvos socialdemokratų partijos taryba prezidentą bei Vyriausybės ir Seimo vadovus ragina stabdyti pradedamas sveikatos ir švietimo reformas bei prašo inicijuoti išsamų jų svarstymą.
Kreipimąsi su tokiu reikalavimu patvirtino šeštadienį posėdžiavusi partijos taryba.
Dokumente dėl viešojo sektoriaus neskurdinimo reikalavimai dėstomi siekiant išvengti neigiamų ilgalaikių socialinių pasekmių ir užtikrinti sveikatos ir švietimo paslaugų tinklo stabilumą.
„Būtent savivaldybes ir jų gyventojus labiausiai paveiks vykdomos pertvarkos ir jų keliami iššūkiai“, – sakoma rašte, kuriame, ieškant plataus sutarimo dėl sveikatos apsaugos sistemos ir švietimo įstaigų tinklo stiprinimo, o ne griovimo, taip pat raginama pradėti išsamų ir atvirą siūlomų permainų svarstymą.
Socialdemokratai prašo stabdyti valstybinių mokyklų diskriminaciją nevalstybinių mokyklų atžvilgiu dėl numatytų skirtingų mokinių atrankos principų, mokyklų ir klasių dydžių reikalavimų.
„Tūkstantmečio mokyklų“ programą siūloma iš esmės koreguoti ir numatyti, kad didžioji dalis joje numatytų lėšų būtų skiriamos paremti tam tikros kritinės infrastruktūros stokojančias švietimo įstaigas, taip pat kurių moksleivių rezultatai yra prastesni, neišskiriant ir mažesnių mokyklų.
Valstybės vadovų prašoma pritarti viešojo sektoriaus įstaigų tinklo pertvarkoms tik tada, kai bus atliktas išsamus ir įrodymais pagrįstas poveikio vertinimas, paisantis Konstitucijoje įtvirtintų lygiateisiškumo ir nediskriminavimo principų.
Socialdemokratai, be kita ko, dėl geopolitinių priežasčių maisto ir energijos kainoms pasiekus neregėtas aukštumas, siūlo nedelsiant grįžti prie viešojo sektoriaus darbuotojų darbo užmokesčio finansavimo iki 2025 metų strategijos projekto, paruošto dar 2019 metais, svarstymo ir priėmimo.
Taip pat siūloma nebeatidėlioti Europos Sąjungos institucijų seniai rekomenduojamos mokesčių pertvarkos, kuri leistų sustiprinti valstybės finansinius pamatus, sumažintų darbo jėgos apmokestinimo naštą ir pasitelktų iki šiol nepanaudotus kapitalo ir turto apmokestinimo rezervus.